„Fara indoiala, anul 2020 a fost, dincolo de orice definitie, un an exceptional si revolutionar. Industria noastra se confrunta deja cu schimbari fundamentale, iar pandemia COVID-19 a accelerat aceste schimbari si ne-a fortat sa mergem mai repede intr-o directie spre care ne indreptam deja” Radu Florescu, CEO Cheil | Centrade
AdPlayers. info
Cheil | Centrade, hub-ul regional de publicitate, marketing si business intelligence pentru reteaua coreeana Cheil in sud-estul Europei, inchide 2020 cu o cifra de afaceri in crestere cu o cifra procentuala si o marja a profitului de 15-20%, pe fondul unui portofoliu stabil de clienti si al consolidarii diviziei digitale, anunta agentia.
Radu Florescu, CEO Cheil | Centrade: ,,Industria noastra se confrunta deja cu schimbari fundamentale”
„Fara indoiala, anul 2020 a fost, dincolo de orice definitie, un an exceptional si revolutionar. Industria noastra se confrunta deja cu schimbari fundamentale, iar pandemia COVID-19 a accelerat aceste schimbari si ne-a fortat sa mergem mai repede intr-o directie spre care ne indreptam deja”, spune Radu Florescu, CEO Cheil | Centrade.
„Avantajul intern al digitalizarii - o transformare pe care am demarat-o acum patru ani - ne-a facilitat activitatea pe parcursul acestui an atipic si ne-a pregatit pentru anul viitor. Planurile pentru 2021 vizeaza o crestere de 10%, mizand si pe potentialul diviziei de analiza de date si management de continut digital”.
Prezenta pe 11 piete din sud-estul Europei, Cheil | Centrade este una dintre cele mai mari companii de comunicare integrata din Romania, cu birouri in Bucuresti, Belgrad, Budapesta si Zagreb. Portofoliul sau include branduri precum Samsung, Pfizer, First Bank, ENGIE Romania, NN Romania, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Mondelez, KTI, Point Pickup, Asociatia ANAIS si United Way. Centrul sau unic in Europa - Digital Intelligence and Analytics (DIA) ofera servicii integrate care ajuta companiile sa inteleaga mai bine datele colectate si sa le foloseasca in mod eficient.
Pentru echipa Cheil | Centrade, 2020 a fost un test de adaptare la ritmul alert si volumul mare de proiecte, in conditiile exceptionale de lucru la distanta si interactiune aproape exclusiv digitala.
,,Marea majoritate a clientilor nostri au continuat proiectele” Carmen Miruta, Client Service & New Business Director
„Anul 2020 a venit cu multe provocari, dar marea majoritate a clientilor nostri au continuat proiectele, ceea ce a determinat stabilitate la nivel de bugete de marketing si planuri de comunicare, generand chiar o usoara crestere fata de anul trecut” spune Carmen Miruta, Client Service & New Business Director.
,,Avem patru clienti noi in portofoliu, castigati in ultimul an. Pe parcursul lui 2020, ne-am concentrat pe consolidarea relatiilor pentru a securiza un fundament solid de parteneriat, prin implementarea de procese facile, idei puternice, solutii rapide si eficiente. Am dezvoltat si foarte multe proiecte creative, pe care le vom vedea cu siguranta premiate la festivaluri, anul viitor”.
Mihai Gongu, Director de Creatie (ECD): ,,Paradoxal, probabil unul dintre cei mai buni ani”
Mihai Gongu, Director de Creatie (ECD): „2020 a fost, paradoxal, probabil unul dintre cei mai buni ani ai nostri la Cheil | Centrade. Am castigat mai multe pitchuri de creatie importante pe piata locala si regionala si am lansat platforme strategice de comunicare prin campanii integrate de anvergura pentru fiecare din brandurile noi din portofoliu. Toate aceste realizari au venit cu si mai mult efort din partea echipei, necesitat de modul de lucru work from home, pentru care merita tot respectul. Nu in ultimul rand, in buna traditie Cheil | Centrade de ‘doing good with data’, am ajutat organizatii non-guvernamentale cu mai multe campanii de awaress pentru cauze sociale ce au fost aplaudate de industrie”.
In 2020, Cheil | Centrade a fost desemnata Cea mai Buna Agentie de Creatie a Anului in Romania in TopFICE, un clasament independent si impartial al agentiilor in functie de performantele la festivalurile si ceremoniile de premiere locale si internationale. FICE (Festival Internacional de Creatividad y Estrategia) s-a lansat in 2011 in America de Sud, fiind ulterior rebranduit TopFICE. Incepand din acest an, institutia evalueaza si agentiile din America de Nord si Europa. Clasamentul din acest an a analizat 1.190 de agentii din 59 de tari si 89 de festivaluri.
„2020 ne-a provocat enorm la nivel administrativ si logistic, dar cu siguranta a antrenat si talentul creativ al colegilor nostri, care s-au vazut pusi in situatia de a contura campanii intregi in conditii pe care putini le-ar fi crezut posibile in viata reala”, adauga Radu Florescu. „Ne onoreaza aceasta distinctie internationala pentru creatie, cu atat mai mult cu cat majoritatea proiectelor din acest an au avut o componenta sociala importanta”.
Sute de ore de pregatire, filmare si postproductie pentru 10 campanii mari, in conditii de pandemie
Monica Garbur, Director Productie Audio Video: „2020 a fost anul in care am invatat ca limitele nu exista. Am adunat probabil sute de ore de pregatire, filmare si postproductie pentru 10 campanii mari, originale si multe alte campanii realizate exclusiv in postproductie, in conditiile de lucru in pandemie, distantare sociala, reguli stricte de protectie si multe emotii”.
,,Am invatat ca totul tine de vointa, organizare, echipa si capacitate de adaptare. Partenerii de productie si postproductie cu care am colaborat s-au reinventat in foarte multe momente pentru a duce la final filmari si sedinte foto la standardul de calitate cu care ne-am obisnuit clientii. Pot spune ca am avut un an foarte bun, din care am invatat multe” a mai adaugat directoarea de productie.
Gabriela Nanu, Business Director: ,,Majoritatea companiilor au fost nevoite sa isi dezvolte capabilitatile si activele digitale”
Gabriela Nanu, Business Director Cheil | Centrade: „In 2020, majoritatea companiilor au fost nevoite sa isi dezvolte capabilitatile si activele digitale pe care vor continua sa le foloseasca pe termen lung. Platformele de social media sunt acum full funnel si permit mai mult decat awareness si engagement cu clientii, permit si vanzari directe, asa ca brand-urile care se adreseaza unei audiente formate din Millennials si Generatia Z au investit si mai mult buget in crearea de continut pentru aceste platforme. Cred ca aceasta tendinta va continua si post-pandemie, inclusiv in industrii care, in mod traditional, mizeaza pe interactiunea directa (cum este, de exemplu, industria farmaceutica)”.
Cele mai recente campanii si proiecte Cheil I Centrade
Portofoliul recent al agentiei include campanii de comunicare de brand si proiecte de responsabilizare sociala, precum
- Dezvoltarea si lansarea platformei de brand NN Romania - „Alternativa NN”;
- Campaniile First Bank Primul care face Diferenta si De Halloween, sperie-ti banca!;
- Dezvoltarea si lansarea platformei de comunicare de brand Engie Romania - Creeaza cu Engie un nou inceput;
- Campania #EnergieEroilor pentru sustinerea cadrelor medicale, semnata de ENGIE Romania si Asociatia Daruieste Viata;
- Campania #IzoleazaViolenta, lansata de Asociatia ANAIS in sprijinul victimelor violentei domestice. Campanie premiata cu: Best Ads on TV Top Six of the Week / AdForum Best Print / White Square Belarus Finalist / ACT Responsible Tribute 2020 Winner, Webstock Awards Bronze Integrated Campaigns;
- Campania Unquiet Voices lansata impreuna cu Asociatia ANAIS. Campanie premiata cu: D&AD Wood Pencil Non-Fiction Film Over 30 Minutes / Webby’s Finalist Public Service & Activism / One Show Finalist Innovation in Film si trei premii Cresta Awards (doua de Argint si un Bronz);
- Campania See Beyond the ICU pentru Hospice Casa Sperantei. Campanie premiata cu Busan AdStars Finalist Healthcare 2020.
Cheil | Centrade
Cheil | Centrade este una dintre cele mai mari companii de comunicare integrata din Romania si serveste drept hub regional pentru reteaua coreeana Cheil in sud-estul Europei, coordonand strategia de comunicare si creatie pentru Samsung. Din portofoliul Cheil | Centrade mai fac parte First Bank, ENGIE Romania, NN Romania, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Mondelez, KTI, Point Pickup, Asociatia ANAIS si United Way.
Din 2018, Cheil | Centrade Bucuresti a lansat si divizia Digital Intelligence and Analytics (DIA), un centru unic de servicii de data intelligence care deserveste mai multe piete din Europa. Cheil | Centrade este singura agentie romaneasca premiata la cea mai recenta editie London International Awards si, de asemenea, singura care a avut un membru in juriul celei mai recente editii Euro Effie Awards.
Centrade este parte a holdingului international Centrade USA – cu operatiuni in Bucuresti, Houston si Zagreb, alaturi de Chainsaw Europe, Kubis Interactive si Epidemic Worldwide.
Mai mult in Business, AdPlayersREPORT, Management