(AdPlayers, Iulian Toma)
Un brand „autentic romanesc” care a plecat cu 9 “Lei” de la Cannes Lions, Rom nu este de faima Nike sau Volkswagen, dar asta nu l-a impiedicat sa urce pe scena celui mai important festival de comunicare pentru triumful campaniilor integrate alaturi de cele mai celebre marci globale.
Pentru ca voci din publicitate au criticat comunicarea marcii pentru evolutia slaba in vanzari in urma campaniilor, AdPlayers l-a intrebat ieri pe cel mai in masura sa raspunda la aceasta intrebare. Mihut Craciun, General Manager al Kandia Dulce, producatorul care patroneaza brandul ROM.
13% market share, si + 6% in vanzari, pe fondul scaderii pietei cu 10%
“Suntem peste vanzarile de anul trecut, comparand 2011 versus 2010, perioada cu perioada,” a declarat pentru AdPlayers Mihut Craciun (foto), Directorul General al companiei Kandia Dulce. “Comparand, deasemenea lunile de la inceputul acestui an, perioada din care sunt managerul companiei, avem din nou crestere de la o luna la alta”, a subliniat directorul producatorului.
“In momentul actual ne situam - este chiar si un numar norocos (zambeste) – undeva, in jurul valorii de 13% cota de piata, si o crestere de 6% comparativ cu perioada similara din anul trecut. In conditiile in care, din nefericire pentru piata in care activam, piata a scazut cu 10% in comparatie cu aceeasi perioada”
Rom: 15% dintr-un business de 30 mil. EUR
Cu o crestere preconizata de 10% in acest an comparativ cu 2010, Kandia Dulce este un business estimat pentru 2011 la aproximativ 30 Mil. EUR pe an (120-125 Mil. Lei), si investitii in comunicare in jur de 5 Mil. EUR (20,5 Mil. Lei), dupa cum a afirmat Mihut Craciun.
Potrivit managerului companiei, batonul de ciocolata „autentic romanesc’ este un brand cu vanzari realizate in proportie de 95% in Romania, iar in productia companiei, Rom reprezintand aproximativ 15% din business. Altfel spus, un brand cu vanzari de 4,5 Milioane de euro pe an pe piata romaneasca a ingropat comunicarea unor marci internationale ale caror bugete de media sunt cu un ordin de marime peste cifra de afaceri “globala” a noului Rom.
Departe de afacerea internationala inclusiv a unor concurenti in categorie cum sunt Mars sau Snickers, dar carora noul ROM le-a administrat o lectie de comunicare la cea mai importanta competitie de comunicare din lume, batonul de ciocolata autohton reprezinta un business modest, insa trimite cu gandul la simplitatea cu care produsul romanesc se manifesta si cucereste consumatori, in viata de zi cu zi.
Mai mult in Business