CNA a modificat Publicitatea în Audiovizual, începând de peste o luna de la publicarea în Monitorul Oficial
IAA, TV, CNA
Joi, 22 Februarie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Membrii CNA au votat în sedinta de ieri modificarile la Codul Audiovizualului, ca urmare a discutiilor avute între IAA si CNA, precum si a argumentelor aduse de ambele parti, anunta oficialii de comunicare IAA România.

Consumati cu moderatie sare, zahar si grasimi

Astfel, s-a renuntat la propunerea referitoare la mentionarea procentului de MDM (carne dezosata mecanic) în publicitatea la mezeluri si pateuri de ficat, a procentului de grasimi la produsele lactate, a procentului de sare din chipsuri si a procentului de zahar în publicitatea la sucuri, bauturi racoritoare si alte produse alimentare.

La sfârsitul calupurilor de publicitate în care se face reclama produselor alimentare, se va mai difuza, o data pe ora, o notificare de tipul “Consumati cu moderatie sare, zahar si grasimi”.

Initial, CNA a propus modificarea Codul Audiovizualului prin introducerea unor noi restrictii referitoare la publicitatea TV privea si eliminarea din publicitatea tv a recomandarilor medicale pentru alimente si produse de larg consum.

Noi regementari la publicitatea pentru copii

Oficialii IAA România anunta ca au mai fost introduse, în Codul Audiovizualului, noi reglementari referitoare mai ales la publicitatea pentru alimente destinate copiilor, cum ar fi mentionarea procentului de concentrat natural în publicitatea la sucuri si a folosirii exclusive a aromelor de fructe si legume la fabricarea alimentelor.

Deasemenea, au mai fost introduse interzicerea folosirii celebritatilor, personalitatilor, medicilor sau a personajelor populare în publicitatea pentru alimente destinate copiilor, cum ar fi cele din basme, povestiri, (exceptie face publicitatea la alimentele naturale) sau interzicerea asocierii produselor alimentare cu alte produse destinate copiilor cum ar fi :jucarii, abtibilduri.

Când intra în vigoare?

Termenele de intrare în vigoare a noilor reglementari difera în functie de articol. Reglementarile referitoare la publicitatea pentru alimente destinate copiilor au un termen de gratie de aproape 1 an (1 ianuarie 2008) - pentru  interzicerea folosirii celebritatilor, personalitatilor, etc si 15 septembrie 2007 pentru interzicerea asocierii produselor alimentare cu alte produse destinate copiilor cum ar fi :jucarii, abtibilduri.

Toate celelalte articole vor intra în vigoare la o luna de la publicarea deciziei în Monitorul Oficial.

Campanie pentru stilul de viata sanatos

În vederea unei informari corecte si complete a consumatorilor, industria reunita în IAA si Romalimenta va mai derula si o campanie de comunicare integrata privind stilul de viata sanatos, pentru o perioada de 1 an.

Potrivit IAA, campania va include si doua cercetari - un studiu pentru identificarea situatiei actuale si studiu de evaluare a rezultatelor campaniei. Campania se va concentra pe doua directii, mai spun responsabilii IAA. Aceste vor fi, pe de o parte, educatia nutritionala si promovarea activitatii fizice si va avea atât programe educative în scoli cât si o comunicare integrata (TV, presa scrisa, brosuri, internet , info în magazine, organizare de evenimente, conferinte de presa, s.a.)


PUBLICITATE: