(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Membrii CNA au votat īn sedinta de ieri modificarile la Codul Audiovizualului, ca urmare a discutiilor avute īntre IAA si CNA, precum si a argumentelor aduse de ambele parti, anunta oficialii de comunicare IAA Romānia.
Consumati cu moderatie sare, zahar si grasimi
Astfel, s-a renuntat la propunerea referitoare la mentionarea procentului de MDM (carne dezosata mecanic) īn publicitatea la mezeluri si pateuri de ficat, a procentului de grasimi la produsele lactate, a procentului de sare din chipsuri si a procentului de zahar īn publicitatea la sucuri, bauturi racoritoare si alte produse alimentare.
La sfārsitul calupurilor de publicitate īn care se face reclama produselor alimentare, se va mai difuza, o data pe ora, o notificare de tipul Consumati cu moderatie sare, zahar si grasimi.
Initial, CNA a propus modificarea Codul Audiovizualului prin introducerea unor noi restrictii referitoare la publicitatea TV privea si eliminarea din publicitatea tv a recomandarilor medicale pentru alimente si produse de larg consum.
Noi regementari la publicitatea pentru copii
Oficialii IAA Romānia anunta ca au mai fost introduse, īn Codul Audiovizualului, noi reglementari referitoare mai ales la publicitatea pentru alimente destinate copiilor, cum ar fi mentionarea procentului de concentrat natural īn publicitatea la sucuri si a folosirii exclusive a aromelor de fructe si legume la fabricarea alimentelor.
Deasemenea, au mai fost introduse interzicerea folosirii celebritatilor, personalitatilor, medicilor sau a personajelor populare īn publicitatea pentru alimente destinate copiilor, cum ar fi cele din basme, povestiri, (exceptie face publicitatea la alimentele naturale) sau interzicerea asocierii produselor alimentare cu alte produse destinate copiilor cum ar fi :jucarii, abtibilduri.
Cānd intra īn vigoare?
Termenele de intrare īn vigoare a noilor reglementari difera īn functie de articol. Reglementarile referitoare la publicitatea pentru alimente destinate copiilor au un termen de gratie de aproape 1 an (1 ianuarie 2008) - pentru interzicerea folosirii celebritatilor, personalitatilor, etc si 15 septembrie 2007 pentru interzicerea asocierii produselor alimentare cu alte produse destinate copiilor cum ar fi :jucarii, abtibilduri.
Toate celelalte articole vor intra īn vigoare la o luna de la publicarea deciziei īn Monitorul Oficial.
Campanie pentru stilul de viata sanatos
Īn vederea unei informari corecte si complete a consumatorilor, industria reunita īn IAA si Romalimenta va mai derula si o campanie de comunicare integrata privind stilul de viata sanatos, pentru o perioada de 1 an.
Potrivit IAA, campania va include si doua cercetari - un studiu pentru identificarea situatiei actuale si studiu de evaluare a rezultatelor campaniei. Campania se va concentra pe doua directii, mai spun responsabilii IAA. Aceste vor fi, pe de o parte, educatia nutritionala si promovarea activitatii fizice si va avea atāt programe educative īn scoli cāt si o comunicare integrata (TV, presa scrisa, brosuri, internet , info īn magazine, organizare de evenimente, conferinte de presa, s.a.)