Bunurile de consum, cea mai mare crestere a clientilor loiali (75%) in 2021 comparativ cu 2020
Vineri, 29 Octombrie 2021

 

Credit. Reveal Marketing Research

Sectorul retail este singurul cu o crestere neta a loialitatii in perioada 2020 – 2021 (in anul 2021 romanii se declara cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), in timp ce sectorul bunuri de consum a inregistrat cel mai mare procent al clientilor loiali (75%). Cu alte cuvinte, consumatorii sunt atrasi de marcile care arata empatie si sustin valorilor propriilor clienti.

AdPlayers.info

Sectorul retail este singurul cu o crestere neta a loialitatii in perioada 2020 – 2021 (in anul 2021 romanii se declara cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), in timp ce sectorul bunuri de consum a inregistrat cel mai mare procent al clientilor loiali (75%). Cu alte cuvinte, consumatorii sunt atrasi de marcile care arata empatie si sustin valorilor propriilor clienti.

Consumatori mai loiali in 2021 comparativ cu 2020

Studiul Reveal Marketing Research a analizat comportamentul consumatorilor romani in perioada august - septembrie a.c in trei sectoare ale economiei: retail, bunuri de consum si bancar. Conform acestui nou studiu care a acoperit mediul urban si mediul rural, fata de anul precedent, au ramas loial brandului preferat 75% dintre respondenti.

Pe pe alta parte, pentru 6% dintre romani, comportamentul s-a schimbat in aceasta perioada declarandu-se mai putin loiali fata de marcile preferate, iar 18% chiar mai loiali comparativ cu anul trecut.

“Pentru companii, este din ce in ce mai important sa isi analizeze in mod recurrent atitudinile consumatorilor cu brandul pentru a identifica din timp vulnerabilitati.”, Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.

Consumerismul in era Buy local

Datele studiului Reveal Marketing Research au mai identificat trei tipuri de comportament in randul consumatorilor care pot duce la modificarea comportamentului de consum. Cele trei tipuri de comportament au ca punct central gradul de loialitate al clientilor, respectiv mai putin loial/a, la fel de loial/a si mai loial/a. Aceste trei tipuri de comportament evidentieaza comportamentele in schimbare in noua realitate.

Tinerii sunt cei mai vocali promotori ai brandurilor preferate

Tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani sunt cei mai vocali in ceea ce priveste loialitatea fata de toate cele trei segmente analizate, dupa cum urmeaza retail (32%), servicii bancare (20%) si bunurilor de consum (26%).

Studiul de fata este finantat si dezvoltat exclusiv de catre Reveal Marketing Research. Metodologie: 1013 interviuri CAWI (colectare online), esantion reprezentativ la nivel national urban+rural, 18+, online users si patru mini focus – grupuri online. Perioada de colectare a datelor este august – septembrie.

Mai mult in Cercetare, Research,


PUBLICITATE: