Branding de 22 Milioane EUR in 2010. Stefan Liute, Grapefruit.
Miercuri, 06 Octombrie 2010


„Estimam ca piata locala de branding in 2010 scade in valoare fata de 2009 cu 10-15%, ajungand la circa 22 mil. EUR (in 2009 nivelul estimat al pietei a fost la circa 25 mil EUR).” Stefan Liute, Partener si Director de Strategie, Grapefruit

 
(AdPlayers, Iulian Toma)

Agentia de branding Grapefruit a avut anul trecut un business de 690.000 EUR.

2010?

„In prima jumatate a anului 2010, Grapefruit a atins un nivel similar cu cel aferent primei jumatati a anului trecut” a estimat pentru AdPlayers, Stefan Liute, partner si director de strategie al agentiei.

Compania a realizat in 2009 o cifra de afaceri de 2,91 milioane RON, nivel cu care, potrivit reprezentantilor Grapefruit, se pozitioneaza in fruntea agentiilor de branding locale. Conform agentiei, in 2009, cifra de afaceri a Grapefruit a crescut cu 19% in RON si cu 4% in EUR.

Cu echipa formata din 15 oameni si avand birouri la Iasi si la Bucuresti, Grapefruit furnizeaza servicii de strategie, design, comunicare de brand si branding digital si este detinuta de patru parteneri romani, iar doi dintre ei detin cate 38%. 

Intrebat care este ponderea diverselor servicii in economia cifrei de afaceri, reprezentantii agentiei spun ca aportul fiecarui tip de activitate variaza de la an la an, in functie de cerintele pietei. „Varietatea serviciilor noastre este cea care ne-a permis sa facem fata crizei. In 2009 de exemplu, serviciul-vedeta a fost brandingul digital”, spune Liute.

Piata de
branding: 22 Milioane EUR in 2010, de la 25 Mil. in 2009

Despre evolutia piatei de branding, oficialul companiei spune ca aceasta este in cadere, comparativ cu anul porecedent. „Estimam ca piata locala de branding in 2010 scade in valoare fata de 2009 cu 10-15%, ajungand la circa 22 mil. EUR (in 2009 nivelul estimat al pietei a fost la circa 25 mil EUR).”, explica managerul Grapefruit.

Pe langa brandingul digital, in crestere se afla si cererea de training in domeniile de expertiza ale agentiei - strategie, design, digital si comunicare. La celalalt pol, Un serviciu ceva mai vitregit pe perioada crizei a fost, din pacate, brandingul de angajator, pe un fundalul concentrarii companiilor  mai mult pe vanzari si mai putin pe recrutat sau motivat angajatii.

2,5-3 Milioane EUR in agentii specializate

Dupa aprecierile Grapefruit, cea mai mare parte din volumul de servicii de branding se gaseste in agentiile de publicitate full services. „Estimarea noastra empirica este ca agentiile de branding detin intre 10-15% din piata, restul revenind agentiilor de publicitate”.

Diferenta intre ceele doua categorii de furnizori? Agentiile de publicitate se axeaza in principal pe branding de produs, pe cand agentiile de branding fac si branding corporativ, de angajator, branding digital si, in cazul Grapefruit, si training ca serviciu complementar, spune oficialul companiei.

In 11 ani de activitate, Grapefruit a semnat proiecte si servicii de branding pentru clienti precum Antibiotice, Banca Transilvania, Dacia, E.ON, Heidi, Labormed, NNDKP, OTP Bank, Pepsi Americas, Petrom, Renault, Țuca Zbarcea si Asociatii, UPC si altii.

Mai mult in
Branding


PUBLICITATE: