Brand Management estimeaza cheltuielile media indoor in 2008 la 3,5 Milioane EUR
Miercuri, 26 Noiembrie 2008
( AdPlayers.ro, Iulian Toma )

Laurentiu Jiga (foto), fondatorul si managerul companiei de publicitate indoor  Brand Management estimeaza intreaga piata indoor la un volum de 5-6 Milioane EUR, cifra care ar cuprinde, potrivit specialistului, atat investitiile in media cat si cele de productie sau infrastructura de suport media ale acestui canal de comunicare, cum ar fi spre exemplu televizoarele pe care ruleaza publicitate Monopoly, un alt jucator de pe piata de profil.

Vorbind despre cheltuielile exclusiv de media, fara productie si indoor prin ecrane TV, seful companiei crede ca acestea se situeaza intr-un interval de 3, maxim 3,5 Milioane EUR, cifra din care, conform spuselor sale, Brand Managment ar detine in Romania aproape 50%.

Infiintata in 2004, compania condusa de Laurentiu Jiga estimeaza in acest an o cifra de afaceri de aproximativ 1,3 Milioane EUR, bani care vin in principal din administrarea publicitatii indoor in centre de afaceri si mall-uri.

Pe langa Romania, compania a deschis in 2006 un birou in Bulgaria, iar de curand unul in Cehia, la Praga. Seful Brand Management spera ca in urmatorii doi ani sa deschida alte doua birouri in Polonia si Ungaria, ordinea deschiderii urmand sa fie stabilita in cursul anului viitor.

AdPlayers: Punct de lucru in Cehia?
Laurentiu Jiga: Da. Brand Management Praga este de fapt o clona a firmei din Romania.

De ce ati ales Cehia?
Avem un plan de afaceri, care vizeaza 5 piete, una dintre acestea fiind si Cehia. De la inceput ne-am propus sa fim prezenti in mai multe tari din Europa de Est, iar ideea a venit la inceput acestui an, cand am facut un studiu si am ales intre Cehia si Ungaria. Dupa cateva vizite si intalniri cu actori de pe piata de profil din aceste piete, am ales sa deschidem in Cehia. Urmeaza Ungaria si Polonia, in perioada urmatoare

Cat din afacerea companiei vreti sa aveti la un moment dat din piata internationala?
Cele patru filiale vor depasi Romania peste aproximativ 3 ani, cand speram ca business-ul de pe pietele din afara granitelor sa fie dublu sau chiar triplu celui din Romania.

Cu cat vreti sa incheiati 2008?
Cu 1,3 Milioane EUR, o cifra datorata in parte si acestei crize, care ne-a afectat bugetele. Cred ca investitiile in publicitatea indoor au scazut in aceasta perioada cu 15-20% fata de estimarile initiale pentru acest sfarsit de an.

Privind retrospectiv la evolutia din 2004, cu ce cifre de afaceri ati incheiat ultimii ani?
In 2004, am avut o cifra de afaceri de aproximativ 70,000 de euro, iar in urmatorul an aceasta a crescut la 250.000 EUR. In 2006, am urcat undeva la aproximativ 450.000, iar anul trecut am depasit 1 Milion EUR. Asa cum spuneam si mai devreme, in 2008 estimam ca vom ajunge la 1,3 Milioane EUR.

De curand  avem licenta pentru utilizarea unui produs ce permite „branduirea mainii curente” a scarilor rulante, si cu care speram sa atragem bugete interesante. Produsul se bazeaza pe faptul ca practic nu poti sa te urci pe o scara si sa nu te uiti, instinctiv, pe ce pui mana ca sa te tii. Practic ne uitam intotdeauna atunci cand punem mana pe ceva.

Pe piata romaneasca sunt aproximativ  200 de scari rulante importante, un numar mic fata de Australia cu 4000 de scari rulante. Am ales sa colaboram cu Escalated Media Australia dupa ce in prealabil am purtat discutii cu AAP! din Statele Unite, dar ale caror solutii nu ne ofereau ceea ce cautam noi. Serviciul nostru este o exclusivitate pe piata romaneasca, produs cu care speram sa atragem bugete si pe celelalte piete pe care suntem deja prezenti, sau pe care vom deschide.

La cati oameni se ridica echipa companiei?
Fiecare entitate este creata ca un centru de management de proiecte: productie, vanzari, administrativ, marketing, contabilitate. In Romania suntem 15 si probabil va creste cu 1-2 oameni, insa in Bulgaria sunt sase oameni, iar in Cehia – cinci, pentru ca unele activitati beneficiaza si de suportul de la Bucuresti.

Aveti 4 ani de prezenta pe piata. Ce vreti de la anul 5?
Cred ca 2009 va fi un an de confirmare a business-ului, in conditiile vitrege care se anunta pe piata. Ca parte a strategiei pe anul viitor, spre exemplu, noi vom pastra preturile din 2008, si vom veni cu propuneri cat mai apropiate de nevoile clientului care va investi in aceasta zona indoor. Suntem insa optimisti ca bugetele in aceasta zona vor creste pentru ca investitorii isi indreapta bugetele catre publicitatea din imediata vecinatate a raftului.

Cat estimati piata indoor in 2008?
Aproximativ 5-6 Milioane EUR, in care 20-25% sunt cheltuieli de productie.

Ce cota estimati ca are Brand Management din piata de indoor?
Aici e o poveste intreaga. Pe piata indoor sunt mai multi jucatori, si fiecare are partea lui specifica. Monopoly, spre exemplu, face publicitate folosind ca suport media televizorul, si am vazut ca s-a extins in baruri si respectiv metrou. O alta companie, Sugar Media, administreaza si ea in prezent publicitatea intr-un mall si vom vedea cum se va descurca pe viitor. Mai avem apoi si jucatori mai mici care incearca sa „ciupeasca”, la randul lor, ceva din aceste bugete.

Ca sa trag linie, fara sa includem si partea de publicitate indoor TV, Brand Managment cred ca are in acest moment aproximativ 50% din aceasta piata indoor, repet, fara cea derulata pe suport indoor TV.

Despre ce cheltuieli exclusiv de media indoor vorbim?
In total, cum spuneam inainte, cred ca vorbim de 5-6 Milioane EUR toata piata indoor care, in opinia mea, include toate serviciile de media inclusiv cele de infrastructura (suport) si productie media. Cheltuielile exclusiv de media indoor cred ca se ridica la aproximativ 3, maxim 3,5 Milioane EUR.

Laurentiu Jiga, Biografie

 Laurentiu Jiga a cochetat cu publicitatea inca din 1997, cand se ocupa de productie si branding pentru mai multe tipuri de produse si servicii. A facut branding pentru un importator de cafea, marketing si distributie pentru companii de cosmetice, si a derulat mai multe proiecte de promovare indoor. 


In 2004, a deschis Brand Management, compania care, potrivit spuselor fondatorului, a semnat si primul contract de publicitate in Romania intr-un centru de business. Acum publicitatea indoor in centrele de afaceri reprezinta aproximativ 15-20% din afacerea Brand Management, restul fiind completata cu publicitatea indoor in mall-uri.

 


PUBLICITATE: