AdPlayers. Iulian Toma
Boromir - Imparte Bucurii 2010-2021 versus Aloma - Imparte Bucurie - 2021. AdPlayers sesiza inca din 18 iunie, ca sloganul Aloma din 2021 aproape identic cu cel folosit de Boromir in ultimii 10 ani. Articolul complet, aici.
S-a furat mireasa! Sloganul ,,Imparte Bucurii” Boromir din 2011-2021 versus ,,Imparte Bucurie” Aloma de la Nestle in 2021, la AdPlayersCritic.
Intrunit in sedinta pe 30 iunie, Consiliul Roman pentru Publicitate opreste campania Aloma pana la revizuirea comunicarii in cauza si eliminarea deficientelor constatate. Termenul de punere in aplicare - 5 zile de la data comunicarii deciziei.
Din informatiile AdPlayers, decizia a fost deja comunicata joi, 1 iulie 2021, atat celor doua companii BOROMIR IND S.R.L. si FRONERI ICE CREAM ROMANIA S.R.L. cat si Consiliului National al Audiovizualului.
,, 1. Comunicarea comerciala pentru promovarea inghetatei Aloma foloseste sloganul „ALOMA imparte bucurie”. Acest slogan este aproape identic cu cel folosit de catre Boromir in comunicarile sale inca din anul 2009 - „Boromir - imparte bucurii”. Astfel, prin reproducerea partiala a acestui slogan, comunicarea comerciala pentru ingheata Aloma incalca prevederile Codului de Practica in Comunicarea Comerciala elaborat de RAC, in speta art. 11.1 din Codul RAC.
Art. 11.1 - Comunicarea trebuie sa nu reproduca in tot sau in parte sau sa imite in mod evident si deliberat o alta comunicare apartinand altui anuntator.
Comitetul Etic al RAC, in baza art. 43.1 b) din Codul de Practica in Comunicarea Comerciala recomanda revizuirea comunicarii in cauza pentru produsul ALOMA si eliminarea deficientelor constatate. Potrivit art.43.1 c) din Codul de Practica in Comunicarea Comerciala, termenul de implementare a deciziei Comitetului Etic este de 5 zile lucratoare de la data comunicarii deciziei. Prezenta decizie se comunica partilor in baza prevederilor art. 43 din Codul de Comunicare Comerciala.”
Mai jos, decizia completa a Comitetul Etic al RAC reunit in sedinta din data de 30 iunie 2021, trimisa companiilor si CNA.
,,Consiliul Roman pentru Publicitate a inregistrat cu nr. 207 din 22 iunie o solicitare de punct de vedere din partea Boromir IND si cu nr. 209 din 24 iunie o solicitare de punct de vedere din partea Consiliului National al Audiovizualului (CNA) cu nr. 5701 din 24.06.2021, privind comunicarea comerciala a Froneri Ice Cream Romania pentru inghetata ALOMA.
Potrivit acestei sesizari „(...) Froneri Ice Cream a lansat recent campania Aloma „Imparte Bucurie”, campanie de promovare puternica a inghetatei Aloma, a carei derulare se face pe mai multe medii (...). Prin intermediul acestei campanii, Froneri promoveaza in mediile on-line, mass-media, TV etc., inclusiv prin difuzarea unor spot-uri catre consumatori, produsele de inghetata fabricate sub brandul Aloma, la care este atasat sloganul campaniei „imparte bucurie”, cvasi-identic cu sloganul companiei Boromir „imparte bucurii”, pe care subscrisa il foloseste de peste 13 ani si care este inclus in denumirea marcii noastre, „Boromir – imparte bucurii” (...) fapt de natura sa creeze un risc de confuzie in randul consumatorilor, in ceea ce priveste provenienta produselor, ceea ce influenteaza negativ nivelul vanzarilor noastre si respectiv incasarilie noastre zilnice, dar si insesi identitatea de brand construita cu mari eforturi in ultimii 13 ani (...)”
Comitetul Etic al RAC reunit in sedinta din data de 30 iunie 2021 a analizat cazul si a constatat urmatoarele:
1. Comunicarea comerciala pentru promovarea inghetatei Aloma foloseste sloganul „ALOMA imparte bucurie”. Acest slogan este aproape identic cu cel folosit de catre Boromir in comunicarile sale inca din anul 2009 - „Boromir - imparte bucurii”. Astfel, prin reproducerea partiala a acestui slogan, comunicarea comerciala pentru ingheata Aloma incalca prevederile Codului de Practica in Comunicarea Comerciala elaborat de RAC, in speta art. 11.1 din Codul RAC.
Art. 11.1 - Comunicarea trebuie sa nu reproduca in tot sau in parte sau sa imite in mod evident si deliberat o alta comunicare apartinand altui anuntator.
Comitetul Etic al RAC, in baza art. 43.1 b) din Codul de Practica in Comunicarea Comerciala recomanda revizuirea comunicarii in cauza pentru produsul ALOMA si eliminarea deficientelor constatate. Potrivit art.43.1 c) din Codul de Practica in Comunicarea Comerciala, termenul de implementare a deciziei Comitetului Etic este de 5 zile lucratoare de la data comunicarii deciziei. Prezenta decizie se comunica partilor in baza prevederilor art. 43 din Codul de Comunicare Comerciala.”
Mai mult in Business, AdPlayersCritic, Proprietate Intelectuala