Blitzkrieg german pe trade marketing si promotii. Combera Gmbh intra in 4 companii romanesti
Marti, 15 Februarie 2011

 (AdPlayers, Iulian Toma)

Lider de piata in Germania pe trade marketing si promotii, Combera Gmbh va fi prezenta in actionariatul business unit-ului local Combera Marketing Halle (Combera gmbh 79%, Tic Nica 21%), ce va detine participatii in companii romanesti active in patru zone ale serviciilor de marketing si comunicare. Compania de origine germana a inregistrat la sfarsitul anului 2010 venituri de peste 100 Milioane EUR, in care o pondere de 80% din business a fost realizat prin servicii BTL si trade marketing.

„Reteaua germana va fi prezenta in actionariatul a patru companii locale de marketing si comunicare”, dupa cum a afirmat in exclusivitate pentru AdPlayers, Tic Nica (foto), manager al Combera Marketing Halle, business unit-ul romanesc care va fi prezent in cele patru firme.

Oficialul nu a dezvaluit actionariatul Combera Marketing Halle (CMH), si nici procentele pe care le va detine in fiecare firma. Din informatiile AdPlayers, actionariatul CMH va fi format de compania germana Combera gmbh in proportie de 79%, si Tic Nica, managerul CMH, cu 21%.

Majoritar in Neon si IMS Retail, minoritar in Friends si Fabrik

La randul sau, CMH va detine participatii majoritare in IMS Retail (marketing specializat pentru retaileri) si Neon Entertainment (experiential marketing) in vreme ce participatiile in Friends Advertising (creatie si strategie ATL) si Fabrik (agentie de productie) vor fi minoritare.

„Nu vom functiona ca un grup. Companiile sunt si vor ramane independente. In fiecare business suntem asociati cu managerii si fondatorii iar decizia cu privire la strategia de dezvoltare a fiecarei afaceri va apartine acestora. Vom incerca sa contribuim la succesul fiecareia din pozitia de actionar”, a mai precizat Tic Nica.

Acesta adauga si ca a gasit o formula de parteneriat cu fondatorii si managementul companiilor care sa reflecte pe cat posibil aportul pe care partile il pot avea in dezvoltarea business-ului. „Este un model de parteneriat pe care Combera il foloseste cu succes in toate pietele in care este prezenta. Toti partenerii sunt implicati activ in viata companiei, si nu exista investitori financiari”, a completat executivul.

Instrumente, resurse si experienta din piata germana

Potrivit managerului, planurile Combera Marketing Halle se vor concentra pe exploatarea instrumentelor, resurselor si experientei din piata germana unde reteaua este lider de piata pentru segmentele de trade marketing si promotii, si se afla intre primele 15 agentii creative germane.

Fondata in 1976, reteaua Combera gmbh s-a dezvoltat organic ramanand insa un business de familie pana astazi. In ultimii ani afacerile s-au extins in tari cum sunt Polonia, Elvetia, Austria, Cehia, Turcia, Rusia, iar din acest an si in Romania. Compania nu a apelat niciodata la credite bancare sau investitori institutionali pentru sustinerea business-ului, cheia dezvoltarii fiind parteneriatul cu managementul implicat activ in fiecare companie.

Mai mult in Business, AdPlayersREPORT


PUBLICITATE: