sursa foto: Reclame Vechi Romanesti.
(Adplayers, Iulian Toma) Deocamdata pe surse confidentiale, adplayers a aflat de povestea unui pitch cu un final neasteptat pentru un proiect de servicii trade marketing FMCG in categoria Racoritoare. Cu intalniri amanate timp de aproape o luna si jumatate in care ar fi trebuit sa se discute brieful de campanie si sa se aprobe bugetul, activarea nu si-a gasit timp pentru a fi administrata de agentia castigatoare. Aflati asadar ca exista clienti, unii chiar foarte mari dar cu juniori foarte mici, care pun gratuit pe drumuri agentii si oameni, consumand astfel ore de munca niciodata platite.
Povestea.
Februarie 2012. Pitch de Trade Marketing. Unul din producatorii si distribuitorii de Bauturi Racoritoare de organizeaza un concurs pentru o campanie de activare pe perioda verii.
Martie 2012. In urma licitatiei, proiectul de activare este castigat de o companie specializata in servicii de trade marketing. Agentia aleasa incearca stabilirea unei sedinte de briefing. Timp de aproape o luna si jumatate, pana spre sfarsitul lunii mai, intalnirea este amanata de trade marketingul de la client din diverse ratiuni. Lipsa timpului, alte lansari si chiar invocarea perioadei concediilor de vara au stat in calea unei discutii care trebuia sa aiba loc pana in vara. Pentru ca doar asa puteau fi stabiliti pasii concreti ai unei campanii de activare ce urma sa aiba loc la doar cateva saptamani distanta, nu?
Mai 2012. Agentia intelege ca amanarea intalnirilor de administrare a proiectului nu este sanatoasa si pericolul iminent ca acesta sa fie amanat, ori sa nu mai aiba loc. Banuiala este confirmata de faptele ce aveau sa urmeze. La inceput de iunie, clientul nostru s-a trezit. A dat vara peste el si nu mai are timpul necesar pregatirii proiectului cu agentia aleasa in pitch. In final, pentru ca activarea trebuia sa aiba loc, iar banii trebuiau cheltuiti, bugetul proiectului a ajuns in alta parte. Proiectul este administrat de o alta agentie.
Problema.
Ceea ce agentia castigatoare nu intelege este de ce Clientul a mai organizat un concurs pentru un proiect care urma sa fie „incredintat direct” altei agentii? Managerul companiei de trade marketing care a castigat proiectul pune seria de amanari si trimiterea bugetului la o alta agentie nu neaparat in spatele intregului departament de marketing de la client care, in urma organizarii licitatiei, a lasat de inteles ca stie ce vrea de la agentie.
Cu peste 15 ani in servicii de comunicare, seful agentiei de trade marketing spune ca astfel de situatii sunt posibile doar atunci cand clientul isi investeste juniori mici cu sarcini mari, peste nivelul de pregatire si competente pe care il au la angajare. „Doar o gandire de junior fara experienta care nu ar fi inteles pasii unei astfel de activari nu ar fi reusit sa administreze bunul mers al intalnirilor si cerintelor comunicarii de brand in cadrul proiectului”, explica omul sub protectia nedezvalurii numelui agentiei si clientului care si-a batut joc de practicile de achizitii de servicii in marketing si comunicare.
Asteptam reactii, pareri, opinii, poate chiar de la clientul care isi poate justifica motivul pentru care a organizat licitatia si ratiunile pentru care a incredintat direct proiectul unei alte agentii. Din pacate, niciun junior nu mai poate sterge cu buretele orele de munca gratuite in care agentia a fost pusa la treaba. Se mai poate uita un astfel de client a doua oara in ochii echipei care a castigat licitatia si care a vazut ca altcineva a castigat bugetul. Carui om i-ar placea sa mai lucreze a doua oara pentru un client al carui buget ar putea ajunge la o alta agentie? Poate un jucator la Loterie.
Sugestii si reclamatii? Aici.