„Atentie, BTL nu inseamna doar evenimente si promotii. Ca si definitie, s-a nascut printr-o excludere (din pacate): BTL este atunci cand mediile traditionale de comunicare (TV, radio si presa scrisa) nu sunt targetate de catre obiectivele brief-ului de client.” Florin Maxim (foto), Managing Partner al agentiei I.M. Smite.
( adplayers, Iulian Toma ) In 1996 punea pe picioare semnalistica unui client din carburanti (Lukoil), iar in 2003 a ajuns intr-o agentie multinationala din grupul Lowe (Draft). Din 2005, a trecut de partea clientului, la un producator si distribuitor de bauturi (Pernod Ricard) unde a vazut ca o agentie nu poate face nimic pentru un client daca acesta nu pune la treaba vanzarile in concordanta cu planul de marketing, nu sprijina comunicarea mesajului in teren, s.a.m.d.
Incepand cu anul 2008, Florin Maxim (foto) si-a spus „I M Smite”, o prescurtare „british” de la ceea ce avea sa devina agentia BTL unde lucreaza astazi in jur de 10 oameni pentru un business de 225.000 eur pe an (la sfarsitul anului 2011). Poate I.M. Smite are o cifra relativ modesta pentru o agentie de media sau de publicitate integrata, dar nu este deloc de neglijat pentru o agentie BTL unde cea mai mare parte a veniturilor o reprezinta valoarea serviciilor administrate pentru clienti, sau „fee-urile” - cum le mai spun specialistii in marketing si comunicare.
„Atentie, BTL nu inseamna doar evenimente si promotii. Ca si definitie, s-a nascut printr-o excludere (din pacate): BTL este atunci cand mediile traditionale de comunicare (TV, radio si presa scrisa) nu sunt targetate de catre obiectivele brief-ului de client.”, spune Florin Maxim, Managing Partner al agentiei I.M. Smite. „Tin la aceasta precizare pentru ca am observat oameni cu state grele de plata in publicitate care nu stiu acest lucru”.
Chiar daca si Maxim are nemultumiri legate de comportamentul unor investitori in comunicare si executivii de marketing, fondatorul I.M. Smite este unul dintre oamenii care spune ca nicio agentie nu poate face nimic fara client.
„„Oamenii de marketing de la client sufera pentru ceva, le trece ceva prin vene, si fac tot pentru produsul lor. Din pacate asta nu se poate aplica oamenilor din agentii”, spune omul de publicitate care a lucrat si de cealalta parte a baricadei, la marketing.
Clientii Agentiilor BTL 2012.
I.M. Smite.
AGENTIE / COMPANIE: IM Smite
EXPERTIZA: Publicitate BTL / Marketing Services
MANAGEMENT: Florin Maxim – Managing Director
PARTENERI / COTE DETINUTE: Florin Maxim 100%
ANUL INFIINTARII: 2009
AFILIERI / RETEA / GRUP: local
ECHIPA: 8
SERVICII: BTL
CLIENTI RECENT CASTIGATI*: (2011-2012), Castrol, BP, Aral, Cumpana, Parma Food
CLIENTI**: City Grill Group (City Grill, City Cafe, Caru cu Bere, Hanul Berarilor, Trattoria Buongiorno, Backwerk), Mojo, Bordello, Castrol Lubricants (Castrol, BP, Aral), Animax Pet Shop, Euro26 Romania,
Adplayers Report: RAPOARTE FINANCIARE*
CIFRE DE AFACERI 2010 (EUR): 100.000 eur
PROFIT 2010 (EUR): 10.000 eur
CIFRE DE AFACERI 2011(EUR): 225.000 eur
PROFIT 2011 (EUR): 25.000 eur
Ponderea produselor / serviciilor (in cifra de afaceri) :
2010: Servicii creatie&DTP: 50 %, servicii productie publicitara 20%, servicii print off-set si digital: 30%
2011: Servicii creatie&DTP: 40 %, servicii evenimente&promotii 25%, servicii productie publicitara 10%, servicii print off-set si digital: 25%
Mai mult in Clientii Agentiilor 2012,