Asociatia IAB Romania vs IAB Romania, cu Stan Faryna
Luni, 14 Mai 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

In disputa Asociatia IAB Romania vs IAB Romania”, AdPlayers i-a cerut un punct de vedere si lui Stan Faryna, posesorul licentei IAB pentru Romania, care a raspuns prin intermediul oficialilor sai de comunicare. Redam in cele de mai jos raspunsul complet al executivului companiei Halo si „reprezentantul IAB Europe in Romania”.

Dl. Stan Faryna, reprezentantul IAB Europe in Romania le comunica membrilor asociatiei de publicitate online “Doresc sa construim o echipa IAB care va fi caracterizata prin: Integritate, Onoare, Seriozitate, Pasiune pentru aceasta industrie si piata, Dorinta de schimbare.

Sper ca putem realiza acest deziderat impreuna cu membrii Asociatiei IAB Romania. Nu doresc doar sa comunic acest fapt tuturor membriilor acestei industrii; “Cred in cele spuse.”

In ultimele doua saptamani, dl. Stan Faryna si echipa sa IAB au studiat modalitatile de colaborare cu membri industriei de publicitate online. Domnul Stan Faryna este incantat de faptul ca membri ai acestei industrii precum Cristian Petriceanu de la Netbridge si Mihai Fanache, Mediacafe au gasit oportunitati prin care sa-i adreseze direct intrebarile, sperantele si preocuparile lor legate de IAB. Desi domnul Faryna calatoreste des in aceasta perioada, invita toti membrii acestei industrii sa-l contacteze direct la adresa stan.faryna@faryna.com .

Stan Faryna explica industriei online din Romania “Cred ca exista membri ai industriei online care impartasesc aceeasi dorinta si care vor sa mi se alature in stargerea membrilor care sa creeze o asociatie profesionala si “lobby” care va avea ca obiective principale urmatoarele:

1. Cresterea pietei si industriei online din Romania prin integritate, viziune comuna, schimb de informatii, educatie, cercetare, diplomatie, parteneriat cu institutiile statului si “best practices”

 2. Sa inteleaga, sintetizeze, rafineze, ghideze si sa reprezinte interesele si aspiratiile industriei digitale, ale institutiilor de stat dar si ale celorlalte sectoare media din Romania, prin colaborarea cu organizatiile care le reprezinta.

 3. Sa participe la dezvoltarea unei viziuni si “best practices pan-europene, care sa anticipeze inevitabila convergenta a tehnologiilor, a industriei de media, a pietelor si a competitiei la nivel global. ”

Dl. Faryna si echipa sa IAB s-au intors saptamana trecuta de la cea de-a doua intalnire a consiliului director al IAB Europe. In calitate de membru al acestei industrii, dl. Mihai Fanache, MediaCafe, a fost invitat de catre dl.Faryna sa participe la conferinta cu ocazia careia au fost prezentate rezultate importante de cercetare a pietei online de catre  de Metrix Lab, Nielsen/NetRatings si PricewaterhouseCoopers. Printre participantii marcanti s-au numarat  Google, MSN, Ogilvy, si Yahoo.

La Londra, in cadrul “Leadership Council,” membrii IAB Europe au fost informati ca in Europa de Vest investitia in online a depasit estimarile. In viitorul apropiat, au declarat expertii IAB Europe, media traditionale precum televiziunea si presa scrisa vor trebui sa conveaga cu media online daca doresc sa ramana pe piata.

Dl. Faryna a luat cuvantul, vorbind despre provocarea adresata agentiilor romanesti de a-si concentra atentia catre “search advertising.” Interogarea prin intermediul motoarelor de cautare se constituie ca fiind instrument principal de promovare in orice tara si membrii industriei noastre vor trebui sa invete sa isi serveasca clientii din perspectiva de consultanti.”

In timpul pauzei din program, Mihai Fanache l-a intalnit pe dl. Alain Heureux, presedintele IAB Europe, care a confirmat faptul ca IAB Europe sustine planurile dl. Stan Faryna referitoare la construirea unei echipe IAB in Romania.

Nota editorului

Pozitia face parte dintr-o serie de opinii ale unor executivi din companii importante direct implicate in industria Interactive. Prin intermediul seriei editoriale Asociatia IAB Romania versus IAB Romania, revista AdPlayers.ro face publice propriile opinii apartinand unor oameni din industrie, legate de controversa dintre Asociatia IAB Romania si licenta IAB pe detinuta pentru Romania de Stan Faryna (Halo.ro), potrivit reprezentantilor sai de comunicare. 

Materialele sunt publicate in serial pe parcursul acestei saptamani, de pana la 14 mai. Pozitiile sunt trimise la invitatia AdPlayers si apartin in intregime autorilor - executivi din companii membre sau companii care si-au exprimat interesul pentru formarea Asociatia IAB Romania. Seria de opinii are ca scop declarat identificarea unor posibile directii de evolutie a crizei si de solutionare a acesteia. (info@adplayers.ro)


PUBLICITATE: