Cu 4-5 oameni si servicii externalizate catre colaboratori apropiati, ca si cum ar lucra birou langa birou in aceeasi agentie, aceasta este pe scurt compania de evenimente si servicii BTL Evenimento. Infiintata in 2008, Cristin Tocan, fondatorul si managerul firmei estimeaza ca Evenimento a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de aproximativ 800.000 eur.
In al doilea an de existenta pe piata, seful companiei isi aminteste primele luni in care a inceput sa lucreze: „Am pornit cu Procter & Gamble unde am castigat un pitch de tip "clientul misterios" (mistery shopping) in 2008, inclusiv pentru anul 2009. Iar acum l-am reinnoit si pentru 2010. Facem deasemenea servicii de Team building pentru Renault - suntem BTL-isti, nu este niciun secret”.
Portofoliul este completat de un client in domeniul medical, segment un segment pe care il cunoaste din experienta revistelor medicale pentru care a lucrat de-a lungul timpului. „Avem Nycomed Pharma unde administram serviciile de comunicare, inclusiv spatiul media, insa ne-am bucurat mai tare cand o conferinta Nycomed a generat 40 de stiri a doua zi in presa”, afirma seful Evenimento.
Echipa
„In prezent suntem o echipa de 4-5 oameni care vindem un eveniment, de la concept pentru care cautam solutii customizate pe clienti, pana la companii full service, pentru care putem spune ca facem ceea ce se cheama brokeraj de servicii in marketing si comunicare pentru clientii nostri, de la freelanceri pe creatie si BTL, pana la furnizori de media pentru care cautam sa avem cea mai buna oferta”, afirma Cristin Tocan, intrebat de AdPlayers cum functioneaza compania pe care o conduce.
Tocan spune ca secretul firmei se regaseste in fee-urile (comisioanele) mici de administrare ale unui cont, dar suficiente pentru dezvoltarea companiei. „Nu avem regii mari de suportat. Toate serviciile sunt practic externalizate unei retele de colaboratori care colaboreaza cu noi ca si cum am fi in acelasi birou”.
Intrebat ce produs creativ vinde, managerul Evenimento spune ca nu creativitatea este problema serviciilor de marketing si comunicare oferite de o agentie: „Colegele mele aduc plus valoare in companie cu serviciile de Client Service de care se ocupa. Creativi suntem multi, dar implemetarea ne mananca viata”, este de parere Cristin Tocan. „Selectia serviciilor sau creatia colaboratorilor o facem cel mai adesea impreuna cu clientul, care practic alege din produsul creativ al mai multor echipe”
De 20 ani in media si publicitate
La 39 ani, Cristin Tocan se poate spune ca este un antreprenor de cursa lunga. Pe langa Evenimento, mai este partener in Tocris Consulting, o companie de familie specializata in „mistery shopping”, si director asociat al PHARMA NET SOLUTIONS (editorul revistei “DOCTORUL MEU”si al site-ului profesional www.infomedika.ro).
Inainte de cele trei companii in care este partener in prezent, in perioada 2005 - 2008 a fost director si asociat in cadrul agentiei HNC- The Advertising Supermarket, in opinia lui, cea mai mare agentie de publicitate independenta specializata in comunicarea medical- farmaceutica.
In media, Tocan lucreaza insa din 1990 si, timp de 9 ani, a activat in industria de radio. A inceput ca realizator de programe la primul post de radio Independent din Romania - UNIFUN Radio, si mai apoi director de programe, realizator FUN RADIO (91-93), post unde a avut si o specializare in Franta.
Din 1993, devine director dezvoltare si realizator programe la Radio CONTACT (93-94). Povestea radio a lui Tocan continua timp de 5 ani, intre 1994-1999, cand devine director la Radio ACTIV FM, realizatorul si producatorul primului duplex radio-tv din Romania, Postmeridian (difuzat simultan pe atunci la TELE 7 ABC, si RADIO 2 M+);