( AdPlayers.ro ) Inscrierile pentru AdPrint Festival s-au incheiat pe data de 20 ianuarie. Agentii de publicitate din 15 tari isi regasesc echipe de creatie inregistrate cu lucrari in “unicul festival european dedicat exclusiv print-ului”, spun oficialii AdPrint ce se va desfasura intre 2 si 5 februarie la Brasov.
AdPrint 2006 va gazdui lucrari a 112 echipe de creatie din Austria, Belgia, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Danemarca, Franta, Germania, Italia, Polonia, Romania, Rusia, Slovacia, Slovenia, Turcia si Ucraina. In festival participa 62 de echipe de creatie apartinand unui numar de 21 de agentii din strainatate si 50 de echipe reprezentand 20 de agentii de publicitate romanesti.
Agentiile romanesti reprezentate de echipe de creatie inscrise in festival sunt: OgilvyOne Romania, Vitrina Advertising, Gavrila&Asociatii, Scala JWT Publicitate, Loco Branding & Communication, 141 Romania, Propaganda, adviser | chillimedia, Speed Promotion, AdVenture, DDB Bucharest, Violet Advertising, GAV|Scholz&Friends Bucharest, Sister & Co, Mercury Promotions, GMP/Ashley Bucharest, Saatchi & Saatchi Romania, Cohn & Jansen, Lowe & Partners Romania si McCann Erickson Romania.
Printre absentele notabile ale echipelor de creatie romanesti, se numara cele de la Leo Burnett Romania, Graffiti BBDO, Grey Worldwide sau ADDV. In schimb, Ad’Or 2006 poate rasufla usurat. Grupul celor patru contestatari de la Ad’Or 2005 a fost spart de AdPrint. Echipe de creatie de la Gavrila si Asociatii precum si Cohn & Jansen participa la festivalul de la Brasov, in timp ce echipe ale agentiilor NextCap si Headvertising au preferat sa ramana la Bucuresti. Alte absente intersante sunt cele al Publicis Romania, TBWA | Merlin, FCB Bucharest in conditiile in care la Bucuresti vin "monstrii" creativitatii europene de la Publicis Conseil, TBWA \ Paris, Scholz & Friends Germania sau FCB Austria.
Una peste alta AdPrint 2006 se pare ca a castigat teren. Dovada sta si prezenta creatiei McCann Erickson Romania, una din absentele editiei trecute sau prezenta in festival a creatiei de la Saatchi & Saatchi Roamania sau Lowe & Partners Romania, Scala JWT Publicitate , DDB Bucharest, GAV | Scholz & Friends, GMP / Ashley, Mercury Promotions.
Pe lista agentiilor din strainatate figureaza nume cum sunt TBWA\Paris Franta, FCB Austria, Ogilvy & Mather Belgia, Publicis Conseil Franta, Ashley & Holmes Bulgaria, TF Marketing Croatia, Scholz & Friends Germania, Red Cell Germania, Lorenzo Marini & Associati Italia, McCann Erickson Italia, AmbrosioMaoloni Italia, Adv Activa Italia, Scholz & Friends Polonia, Lowe Turcia, Pristop Slovenia, EURO RSCG Ucraina si Publicis United Rusia. Acestor echipe de creatie li se alatura un numar de trei inscrise in festival de OpenAd.
“Ma bucura numarul mare de echipe de creatie inscrise in festival. Si ma bucura si faptul ca apartin unor agentii de renume din Europa”, spune Andrei Bortun, Presedintele festivalului. “Numele participantilor, renumele membrilor juriului si continutul evenimentelor gazduite de AdPrint Festival ma fac sa cred ca editia din acest an va fi un succes si creeaza premise excelente pentru anii viitori.”
Incepand cu editia din acest an, International Advertising Association este partenerul AdPrint Festival. AdPrint Festival va cuprinde o serie de seminarii destinate atat creativilor cat si oamenilor de marketing. Vorbitori la aceste seminarii sunt membrii ai juriului si invitati speciali ai festivalului, spun oficialii Millenium Communications. Printre ei: Joe De Souza si Don Shelford, Directori de creatie la Wieden & Kennedy; Phil van Duynen si Koen Demaré, Directori de Creatie ai Ogilvy Group – Belgia; Milka Pogliani, Presedinte si Executive Creative Director al McCann-Erickson Worldgroup; Arash Shahidi si Dan Reynolds, Linotype, una dintre cele mai mari biblioteci de fonturi din lume; Malika Rodrigues, Brand Equity, cea mai importanta revista de advertising din India.
( Iulian Toma, info@adplayers.ro )