"In termeni de buget pentru un client cu mai multe branduri, exista si conturi de peste 100.000 de euro pe an, dar fee-uri lunare pot fi incepand de la cateva mii de euro, la peste 5.000 eur"
Alexandru Paius (foto), Senior Partner, Image Public Relations
( AdPlayers, Iulian Toma )
Agentia de relatii publice si comunicare Image Public Relations a incheiat anul 2010 cu o cifra de afaceri de aproximativ 1,2 Milioane EUR, dupa cum a afirmat pentru AdPlayers, Alexandru Paius, Senior Partner al companiei. Chiar daca cifra nu este una exacta, sub rezerva unor corectii aduse de media cursului euro pe an sau de raportarile in lei la incheierea bilantului, potrivit lui Alex Paius, business-ul Image (PR) este similar cu cel de anul precedent.
Cu o echipa de 27 angajati, din care 21 direct responsabili de comunicarea conturilor pe care le administreaza, Image Public Relations este una dintre putinele agentii de relatii publice romanesti cu o echipa de aproape 30 de oameni. De fapt, Paius este de parere, asemenea altor manageri din domeniu, ca mai mult de 10 agentii importante nici nu sunt pe piata romaneasca de profil.
10-15 agentii de PR relevante in Romania
“Cred ca mai mult de 10 -15 agentii de PR relevante, nici nu avem pe piata de relatii publice locala”, precizeaza managerul Image PR. “Stim cine suntem cand ne intalnim in pitch-uri; Avem echipe incepand de la 10-15 angajati in sus, avem portofolii de clienti relevanti, ne cunoastem”, adauga Paius, despre o piata ai carei membri reuneste in Clubul Companiilor de Relatii Publice (CCRP) nu cu mult peste 10 companii specializate.
Cum a fost 2010? “In 2010 au scazut bugetele totale alocate de client, dar nu au scazut, in medie, fee-urile pentru fiecare serviciu in parte. Am redus serviciile si implicit totalul fee-urilor pentru un plan de comunicare al unui client, dar veniturile pentru fiecare dintre serviciile administrate nu s-au diminuat in valoare absoluta”, spune Alex Paius.
Oficialul lasa totusi sa se inteleaga ca, asemanator altor angajati din comunicare, si oamenii din relatii publice, inclusiv din agentia pe care o conduce, au muncit anul trecut mai mult pentru a scoate acelasi business ca in 2009.
“Exista si conturi de peste 100.000 de euro pe an”
Cat sunt bugetele de PR in Romania? “In termeni de buget pentru un client cu mai multe branduri, exista si conturi de peste 100.000 de euro pe an, dar fee-uri lunare pot fi incepand de la cateva mii de euro, la peste 5.000 eur. Acestea din urma sunt administrate totusi de resurse umane importante, incepand de la 2-3 oameni de baza pana la echipe consistente”.
Nimeni nu mai priveste bugetele de comunicare asa cum le vedea in urma cu cativa ani. “Cand vorbim de valorea bugetelor, toata lumea intelege insa perioada glorioasa din trecut, si ca nimeni nu mai investe bugetle pe care le aloca in 2007-2008. Acum trebuie sa avem ROI (Return on Investment n.r.), asa ca un client face fiecare investitie mult mai atent”, adauga seful agentiei.
Fara sa precizeze procente sau cifre exacte, de la anul 2011 managerul Image Public Relations asteapta o crestere usoara. “2011, ne-am propus sa fie in crestere fata de 2010, si un potential de new business, lucru care dealtfel s-a intamplat la sfarsitul anului trecut, si in primele luni ale anului in curs”
Chiar daca nu a dezvaluit valoarea business-ul nou castigat la sfarsit de an 2010 si inceputul anului 2011, Paius aduce ca argument conturi noi cum sunt cele de comunicare ale Unilever - divizia de ingrijire personala, sau cel al Asociatiei Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM).
AdPlayersPROFILE PUBLIC RELATIONS (bref):
IMAGE Public Relations
(sursa: compania)
Anul infiintarii: 1995
Pozitionare: Agentie de relatii publice si comunicare
Parteneri:
Alexandru Paius, Senior Partner: 80%
Iulia Tanase, Managing Partner: 20%
Cifra de afaceri 2010 (estimare): 1,2 Milioane EUR
Portofoliul de clienti
(lista clientilor, in ordine alfabetica):
Arctic,
Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM),
Coca-Cola Romania,
Coca-Cola HBC Romania,
Eco-Rom Ambalaje,
Philip Morris Romania,
ProLogis Romania
Strauss Romania (Doncafe )
Unilever USCE (categoriile margarina, dressings, inghetata, ingirjire personala, ceai)
Portofoliul de Clienti si Servicii Asigurate
Arctic
brand – Arctic si Beko
Comunicare interna
Relatii cu media
Organizare de evenimente
Comunicare online
Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM)
Consultanta strategica si planificare
Comunicare corporativa
Relatii media si cu influentatorii
Bunge Romania
Consultanta strategica si planificare
Branduri: Floriol, Unisol, Ulvex si Raza Soarelui
Comunicare corporativa
Relatii media
Suport pentru comunicare interna
ProLogis Romania
Comunicare corporativa
Coca-Cola Romania
Comunicare de brand
Comunicare interna
Organizare de evenimente
Coca-Cola HBC Romania
Consultanta strategica si planificare
Comunicare corporativa
Comunicare interna
Organizare de evenimente
Comunicare online
Eco-Rom Ambalaje
Consultanta strategica si planificare
Comunicare corporativa
Relatii media si cu influentatorii
Organizare de evenimente
Comunicare online
Philip Morris Romania
Comunicare corporativa
Comunicare online
Relatii media
Strauss Romania
Consultanta strategica si planificare
Comunicare corporativa
Comunicare de brand - Doncafe
Relatii media
Comunicare interna
Organizare de evenimente
Unilever USCE (categoriile margarina, dressings, inghetata, ingirjire personala, ceai)
Consultanta strategica si planificare
Comunicare de brand – Rama, Delma, Becel, Hellmann’s, Algida, Lipton, Dove, Rexona, Axe, Clear
Relatii cu media si influentatorii
Organizare de evenimente
Comunicare online
Suport pentru comunicare interna
Mai mult in AdPlayersREPORT, PR