AdMarket: 15.000 - 20.000 EUR pe piata, inestimabil pentru agentii
Joi, 25 Septembrie 2008

( AdPlayers.ro, Iulian Toma )

 

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) va realiza, incepand din luna octombrie, o noua editie a studiului AdMarket 2008. Potrivit autorilor, cercetarea isi propune sa fie oglinda preocuparii pentru comunicare a oamenilor de marketing care coordoneaza activitatile de comunicare pentru cele mai importante 700 de marci investitoare in publicitate. 
 

Buget de 15-20.000 EUR pe piata, dar inestimabil pentru agentii

“ Prin AdMarket 2008, UAPR isi propune sa vada care sunt nevoile si asteptarile clientilor vis a vis de serviciile de advertising”, a afirmat pentru AdPlayers, Dan Petre, Managing Partner al D&D Research, compania care va realiza cercetarea.

 

„Intrebat cat costa AdMarket 2008, oficialul a evitat sa deconspire bugetul pe care-l incaseaza D&D Research de la UAPR. Intrebat insa la cat s-ar putea ridica costurile unui astfel de studiu, Dan Petre a afirmat ca „o astfel de cercetare poate fi realizata cu un buget cuprins intre 15.000 si 20.000 de euro, desi pe piata exista si companii care ar putea sa ceara 25.000 EUR”.

 

Managerul de la D&D Research sustine ca AdMarket este un studiu cu rezultate de o importanta strategica pentru agentii de publicitate, care pot valorifica aceste informatii in scopul imbunatatirii sau dezvoltarii activitatilor.

 

In ce priveste agentiile care vor fi nominalizate in cadrul studiului, ele nu se vor limita doar la cele membre UAPR, si care in prezent numara 34 de agentii de publicitate si in jur de 25 de nume dintre agentiile de media. Numarul total al companiilor de comunicare care vor face obiectul cercetarii vor fi completate si de agentii care nu se afla printre membrii UAPR si care vor fi adaugate de catre respondentii interviurilor.

 

Universul AdMarket 2008

Oficialul D&D Research spune ca universul studiului il reprezinta o lista cu cele mai importante nume de investitori conform monitorizarilor de publicitate Alfa Cont - „este vorba de top 700 de marci investitoare in comunicare in anul precedent, completata cu o serie de nume care nu sunt neaparat relevante sau nu mai exista in aceste monitorizari cum ar fi, de exemplu, marcile de tutun”.

 

Studiul va fi realizat in perioada octombrie-noiembrie 2008, si va fi prezentat in luna decembrie. Cu cei 700 de responsabili de marketing la care spera sa ajunga in interviuri directe, AdMarket 2008 isi propune de fapt sa aiba un panel de intervievati de trei ori mai mare fata de editia precedenta, de care o desparte 2 ani de lipsa in realizarea unei astfel de cercetari.

 

„Fara indoiala ca lista ar putea cuprinde mult mai mult de 700 de nume, insa am incercat sa mergem de sus in jos si sa ne oprim la activitati si marci relevante din investitiile in comunicare”, completeaza Dan Petre, care mai sustine ca „printre cele mai importante noutati pe care le va aduce noul studiu se numara separarea agentiilor pe categorii - un prim pas in aceasta directie este aparitia sectiunii dedicate agentiilor de media”. 

Socoteala din targ, si cea de acasa

Cum din pacate socoteala din targ nu se potriveste intotdeauna cu cea de acasa, managerul D&D Research stie ca desi isi doreste ca toti cei 700 sa ajunga in fata interviului „face to face” cu operatorii studiului, in realitate este de asteptat un procent usor peste 50% sa fie de acord sa raspunda intrebarilor de aproximativ 50 minute, cat  estimeaza ca va dura parcurgerea chestionarului AdMarket 2008.

 

Motivul? Nu toata lumea are o ora pentru a raspunde unor intrebari care, cel putin la prima vedere, nu cade in sarcinile imediate de serviciu. „Nimeni nu iti acorda mai mult de 50 minute pentru a raspunde la orice fel de studiu. De aceea am calibrat chestionarul cu intrebari la 45-50 minute, o durata dependenta si de operator sau intervievat”, spune Petre.

 

„La editia precedenta AdMarket am avut 650 de persoane din care ne-au raspuns in jur de 320”, spune omul de cercetare, despre numarul de intervevati si rata de participare. „Speram ca anul acesta sa avem o rata de participare mai buna dar este de asteptat sa depasim 50%, desi evident ca noi ii vom contacta pe toti cei 700”, completeaza el.

UAPR

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) este o organizatie profesionala al carei rol este sa apere si sa reprezinte agentiile de publicitate. Asociatia include peste 30 dintre agentiile de publicitate majore din Romania si dezvolta proiecte cum sunt Festivalul Ad’Or, Scoala de Creatie ADC*RO si Scoala de Media.

 

AdMarket
Ajuns la a patra editie, studiul AdMarket se bazeaza pe interviuri directe cu persoane relevante din randul marilor investitori in publicitate si urmareste aspecte importante referitoare la perceptia acestora asupra agentiilor, acoperind notiuni precum creativitatea, orientarea strategica sau cunoasterea pietei. Studiul este realizat de UAPR, in colaborare cu D&D Research.


PUBLICITATE: