(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
“Am atins o cota de aproximativ 50% din piata”, a afirmat pentru AdPlayers Val Voicu (foto) - General Manager la AdEvolution, despre ce inseamna volumul de 2 Mil. EUR derulat in publicitatea online pe primele 6 luni ale anului 2007 de catre compania pe care o conduce.
AdEvolution vrea in continuare 60-65% din piata Online
In aceste conditii, adauga oficialul companiei, AdEvolution nu renunta la estimarile initiale pentru 2007 si vrea pana la sfarsitul anului o cota de 60-65% din piata.
Voicu spune ca in acest an, publicitatea online este estimata undeva intre 8 si 9 Mil. EUR, exclusiv publicitatea atrasa de anunturi Google si sistemele similare de publicitate in paginile din site-uri, o piata in crestere din cauza IMM-urilor si nu a “brand advertising-ului”.
Managerul AdEvolution estimeaza ca asfel de companii mici investesc uneori si sume de 50 EUR pentru astfel de anunturi sau sisteme de publicitate similare Google AdSense.
„Vorbim de o companie mica sa-i zicem “John si fiul” care vinde anvelope la coltul strazii. Astfel de companii nu sunt interesate de branding ci vor doar ca lumea sa stie ca ei exista si ca vand cauciucuri”. Cele doua piete sunt complet diferite, in opinia oficialului AdEvolution. “Pe CNN si Forbes.com n-o sa vezi anunturi Google” spune Voicu.
Managerul agentiei sustine ca a rulat pana la 18 iunie un numar de 1.155 de campanii online. Campaniile s-au desfasurat pe cele 124 de site-uri ale retelei. Printre cei mai mari cheltuitori in publicitatea online, Voicu spune ca se remarca IT/C si telecomunicatii, si cele din zona bunurilor de larg consum care, spune el, vine tare din urma.
5000 de EUR in medie, pe campanie online
“O campanie medie este undeva in zona la 5.000 EUR”, sustine executivul AdEvolution. “Ideea fundamentala este ca, daca o campanie vrea un rezultat bun acesta ar fi bugetul minim cu care ar trebui sa mearga”.
De cate afisari (pagini) are nevoie o campanie Online? “Depinde de target”, raspunde Voicu. „Undeva pe la 600-800.000 de afisari pentru site-uri sau public de business, in vreme ce, daca vorbim de o tinta generalista avem nevoie de peste 1– 1,5 Mil. afisari, poate chiar mai mult daca vrei sa te desfasori mai bine. Altfel nu te vezi”.
Conform boss-ului AdEvolution, tariful lista pentru o mie de afisari (CPM, sau CPT, Cost pe mie) este cuprins intre 10 si 30 de EUR, uneori chiar mai mult, cifre de la care se aplica reduceri de volum sau taxe aditionale - daca vorbim despre bannere sau cereri speciale.
Potrivit AdEvolution, incepand cu data de 1 septembrie 2007, compania va folosi numai formatele de publicitate online adoptate de IAB Romania. Standardele fac referire la dimensiunile si marimea formatelor acceptate in retea.