A&M International: productie outdoor – indoor de 5,2 Milioane EUR pe an
Vineri, 31 Iulie 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma )

„Anul trecut A&M International a inregistrat o cifra de afaceri de 5,2 Mil. EUR”, a afirmat pentru AdPlayers, Dan Valeanu, Director General la A&M International, companie care se pozitioneaza in topul producatorilor de print digital de mari dimensiuni din Romania.

Compania are in prezent 85 de oameni, echipa care lucreaza in mai multe departamente, de la cel specializat in print digital outdoor- indoor, la cel de productie proiecte speciale si POSM, departament de proiectare si echipe de montaj care asigura transportul si implementarea diferitelor proiecte.

„Cel putin din punct de vedere al capacitatii de productie, a tehnologiilor de ultima generatie de care dispunem precum si a experientei in domeniu, nu cred ca gresesc daca spunem ca suntem in prezent numarul unu in productia de print digital de mari dimensiuni din Romania”, a mai afirmat oficialul, intrebat unde se pozitioneaza compania pe piata productiei publicitare.

60% din print digital, 40% productia de POSM si proiecte speciale

Compania nu este specializata numai in print digital de mari dimensiuni pentru industria de publicitate outdoor. A&M International ofera de asemenea solutii complete de productie materiale POSM, precum si de proiectare si implementare proiecte speciale pentru aplicatii outdoor si indoor. „Cei 5,2 Mil. EUR provin in proportie de 60% din print digital, restul de 40% fiind reprezentat de productia de POSM si proiecte speciale pentru industria de publicitate otdoor-indoor”, detaliaza Valeanu.

Managerul A&M International precizeaza la o scurta prezentare a „uzinei” ca investitiile companiei au vizat in ultimii ani preponderent tehnologii care au condus la dezvoltarea departamentului de productie POSM pe fondul scaderii continue a preturilor in domeniul printului digital de mari dimensiuni. In prezent compania a ajuns sa ofere o gama mult mai larga de solutii destinate proiectelor speciale outdoor, display-uri indoor, semne luminoase, mobilier personalizat, decoruri de film si televiziune,etc.

 „Investitiile realizate de catre A&M International ultimii ani au fost canalizate catre achizitionarea unor tehnologii si utilaje pentru productia POSM si imprimari digitale indoor ca raspuns al cererii clientilor in aceasta zona, dar si pentru a absorbi mai usor potentiale socuri ale industriei de publicitate outdoor”, afirma Dan Valeanu.

„Nu exista suport material solicitat de agentiile de publicitate sau de clienti, pe care sa nu putem imprima”

Valeanu afirma ca diversificarea activitatii a fost o decizie inspirata, avand in vedere declinul industriei de print digital outdoor, datorat nu atat contextului actual al crizei economice cat tendintei de scadere continua si accentuata a preturilor pe segmentul de print digital din ultimii ani.

„Practic nu exista suport material solicitat de agentiile de publicitate sau clienti, pe care noi sa nu putem imprima - de la hartie, PVC vinyl, carton, plastic, sticla, aluminiu, pana la ceramica sau lemn, materiale care pot deveni detalii de constructie ale diferitelor POSM –uri  pe care departamentul nostru de proiectare le dezvolta, in urma unui brief-urilor primite de la agentiile de publicitate”.

Pe langa cele sase tehnologii de print digital de mari dimensiuni, A&M mai dispune si de patru imprimante indoor de mare rezolutie, de la 1440 dpi pana la 2400 dpi, „maximul tehnologic disponibil in prezent pentru imprimare digitala a posterelor indoor”, dupa cum spune Dan Valeanu.

„Este vorba de intreg fluxul de servicii, de la proiectare, productie si implementare a proiectelor”, explica directorul A&M International. Compania a realizat mai multe proiecte speciale outdoor, de la extensii luminoase cum ar fi spre exemplu proiectul Fanta Shokata, impreuna cu McCann Erickson, pana la extensii dinamice in proiectul „ Catei cu urechi in miscare” pentru Chappi, dezvoltat impreuna cu agentia Media Direction.

Pe langa proiectele speciale outdoor, seful A&M spune ca lucruri interesante se intampla si in comunicarea indoor. Aici se remarca insa mai mult companiile din industria de tutun, investitori care, in lipsa altor canale de comunicare, sunt foarte activi in acest tip de comunicare, si care sustin la randul lor dezvoltarea multor obiecte POSM inovative.

Proiecte speciale de la 1000 EUR la 4-5 mii EUR pe locatie

Legat de cati bani costa productia unui proiect special, Valeanu spune ca, in domeniul outdoor, palierele de bugete de productie publicitara pentru proiecte speciale pleaca de la 1.000 de euro pentru extensii fixe ale panourilor pana la 4.000 -5.000 de euro pentru fiecare locatie.

Numarul de comenzi pentru astfel de proiecte speciale intr-o campanie este de regula de cateva zeci, in functie de numarul de locatii premium sau specificul retelei de media. In domeniul indoor, sunt preferate proiecte inovative, mai toate POSM-uri cuprinzand in prezent elemente in miscare, lumini, sau diverse solutii care sa faca produsele mai vizibile la punctul de vanzare. 


PUBLICITATE: