7 miliarde de euro, piata locala e-commerce in 2020. Crestere cu 36% comparativ cu 2019.
Luni, 01 Martie 2021

 

Credit. PayU

„Comertul electronic este unul dintre sectoarele cu cea mai rapida crestere, iar Romania nu face exceptie, inregistrand o evolutie accelerata, pe fondul pandemiei de COVID 19, care in mod normal s-ar fi inregistrat in ani de zile. Aceasta evolutie a avut un impact direct in cresterea e-commerce-ului si in accelerarea adoptiei platii online cu cardul. Principalii actori care au sustinut aceasta crestere rapida au fost comerciantii si cumparatorii”, a declarat Elena Gheorghe (foto), Country Manager PayU Romania.

AdPlayers. info

In 2020 piata locala de e-commerce (achizitii de la comerciantii romani), e-tail si servicii, s-a ridicat la aproximativ 7 miliarde de euro, in crestere cu 36% fata de anul precedent, conform datelor interne si externe analizate de PayU, liderul pietei de plati online din Romania

„Comertul electronic este unul dintre sectoarele cu cea mai rapida crestere, iar Romania nu face exceptie, inregistrand o evolutie accelerata, pe fondul pandemiei de COVID 19, care in mod normal s-ar fi inregistrat in ani de zile. Aceasta evolutie a avut un impact direct in cresterea e-commerce-ului si in accelerarea adoptiei platii online cu cardul. Principalii actori care au sustinut aceasta crestere rapida au fost comerciantii si cumparatorii”, a declarat Elena Gheorghe, Country Manager PayU Romania.

Prognoza de crestere cu minim 15% in 2021

Comerciantii, care pana anul trecut, aveau numai planuri de dezvoltare pentru online sau pentru care acest domeniu era doar aspirational, au realizat in timpul pandemiei ca pentru a-si putea presta activitatea in continuare au nevoie de un proces care sa se preteze unei experiente full online. De asemenea, comerciantii care lucrau deja la niste proiecte de online s-au regasit in postura de a le accelera pentru a putea sustine volumul din online si oportunitatile de business.

Consumatorii, pe de alta parte, au descoperit, de asemenea, ca pot achizitiona si plati online si ca procesul este unul facil, rapid si sigur. Alte motive pentru care consumatorii aleg sa achizitioneze si sa plateasca online sint livrarea in apropierea sau direct la cumparator, precum si extinderea varietatii de produse disponibile au avut un impact pentru alegerea acestui proces de achizitie.

”Pentru anul 2021 prognozam o crestere de minim 15% a pietei locale de e-commerce (achizitii de la comerciantii romani), e-tail si servicii, in linie cu cresterea estimata la nivel global, de 14,3% ”, a adaugat Elena Gheorghe.

In 2020 au existat si industrii care s-au dezvoltat in mod special si pentru care PayU ofera produse de plata online personalizate: serviciile medicale si cele educationale. Targetul acestor industrii este unul preponderent tanar, cu o mare aplecare catre zona de comert electronic.

„Observam de asemenea  o crestere a  e-commerce-ul transfrontalier, cu jucatori locali de top care vand in afara tarii. Cresterea in aceasta zona nu este o surpriza avand in vedere ca e-commerce-ul transfrontalier s-a dezvoltat destul de mult si este estimat la 143 miliarde de euro doar in Europa, conform Ecommerce News Europe. In acest sens, PayU ofera suport comerciantilor locali prin prezenta in peste 50 de piete cu o crestere accelerata”, a precizat reprezentantul PayU.

 

 

Plati online cu cardul in crestere cu 50%, atingand 36% in 2020

„Romanii au optat din ce in ce mai mult plata cu cardul atunci cand au platit online. Rata de penetrare a platii online cu cardul a crescut cu 50%, atingand 36% in 2020, cu un maxim raportat de unii comercianti de peste 50%.a mai spus Elena Gheorghe.

,,Pentru 2021 estimam o crestere de 25% a numarului tranzactiilor platite online si ne asteptam ca rata de penetrare a platii online cu cardul sa atinga pragul de 39%. Volumul total procesat de PayU aproape s-a dublat, iar numarul tranzactiilor procesate a crescut cu 61%, ajungand la 72 de tranzactii pe minut. Valoarea medie a unei tranzactii a crescut cu 22%, ajungand la 46 de euro anul trecut”, a mai spus oficialul PayU.

Aceste cifre reprezinta si rezultatul unor factori precum:

•            Realizarea de catre multi cumparatori a unei plati online pentru prima data in online; chiar una dintre bancile locale de top anunta ca in primele luni, in perioada pandemiei, peste 300.000 de romani au platit pentru prima data online.

•            Facilitatea de plata printr-un singur click care face ca experienta pentru client sa fie una extrem de simpla, sigura si rapida, aspect confirmat si de cresterea anuala cu 117% a tranzactiilor platite cu aceasta optiune, ajungand sa reprezinte 38% din totalul platilor cu cardul efectuate in 2020.

•            Optiunea de Instant Money Back, prin intermediul careia   clientul primeste banii in maxim 30 de minute de la momentul confirmarii returului, un  beneficiu unic in Europa, oferit de PayU in Romania  impreuna cu partenerii sai.

Categoriile de produse unde au fost inregistrate evolutii semnificative in acest an sunt: IT&C (~120%), marketplace (~ 150%), fashion, (~60%), asigurari (~50%), home&deco (~150%), food (~200%), utilitati (~50%).

Provocari si oportunitati in 2021

Cresterea clientilor in mediul online va continua sa provoace jucatorii din industria de e-commerce sa gaseasca modalitati prin care sa-i pastreze in mediul digital si sa le satisfaca nevoile si asteptarile.

Elena Gheorghe este de parere ca industria de e-commerce trebuie sa se axeze pe oferirea unei experiente pozitive cumparatorilor, cu un proces de achizitie online cat mai facil si bine optimizat. Standardele comerciantilor internationali sunt ridicate si numarul romanilor care cumpara transfrontalier este in crestere. De aceea, exista si o presiune asupra comerciantilor locali atunci cand vorbim despre utilizarea tehnologiilor pentru automatizarea procesului de cumparaturi online.

De la inteligenta artificiala, la solutii de publicitate cross-channel, toate acestea se intampla chiar acum pe alte piete si trebuie, de asemenea, sa fie implementate corespunzator la nivel local.

„Ca procesator de plati online, PayU investeste permanent in produse care au scopul de a creste confortul cumparatorilor si optimizarea procesului de plata, mai ales ca de la 1 ianuarie a intrat in vigoare Directiva Europeana PSD 2, o directiva prin care se pun la dispozitia clientului 2 metode de autentificare.

Odata cu implementarea 3DS 2.0 vom avea plati si mai sigure si, cel mai important, o rata de aprobare mai mare a tranzactiilor daca autentificarea se face din aplicatia bancii cu biometrie sau parola. Aceasta noua metoda de autentificare are o rata de aprobare de peste 90%, atingand chiar si 95%”, sustine reprezentantul PayU Romania.

2021 este un an al oportunitatilor, daca le vom trata cu responsabilitate, pentru ca premisele exista:

-             cresterea clientilor ce cumpara si platesc online.

-             faptul ca atat autoritatile locale, cat si cele europene au anuntat ca vor investi in procesele de digitalizare iar asta va contribui la dezvoltarea accelerata a pietei.

Cine este PayU?

PayU este divizia fintech si de plati online a Prosus, un grup global din domeniul online si unul dintre cei mai mari investitori in tehnologie din lume. PayU este principalul furnizor de servicii de plata online in 50 de piete cu crestere accelerata, preocupat de crearea de servicii financiare de ultima ora adaptate nevoilor a peste 300.000 de comercianti si milioane de consumatori. Dedicat dezvoltarii oamenilor prin intermediul serviciilor financiare si crearii unei lumi fara frontiere financiare, in care toata lumea poate prospera, PayU este unul dintre cei mai mari jucatori din zona fintech, cu investitii in valoare totala de peste 1 miliard de dolari pana in prezent.

Operatiunile locale ale companiei din Asia, Europa Centrala si de Est, America Latina, Orientul Mijlociu si Africa permit combinarea expertizei in zona companiilor cu o crestere accelerata si a cunostintelor si tehnologiilor locale unice, pentru a ne asigura ca clientii nostri au acces la cele mai bune servicii financiare. Mai multe informatii puteti gasi la: https://corporate.payu.com/

Prosus, detinatorul PayU, este listata la Euronext Amsterdam (AEX: PRX) si la JSE Limited (XJSE: PRX) si este detinuta de Naspers Ltd. Mai multe informatii puteti gasi la: https://corporate.payu.com/

In Romania, PayU lucreaza cu parteneri precum: Altex.ro, Allianztiriac.ro, eMAG.ro, Eventim.ro, Elefant.ro, Fashiondays.ro, Flanco.ro, NNdirect.ro, olx.ro, PCgarage.ro, tazz.ro, Telekom.ro, Vodafone.ro si altii.

Mai mult in Business, Retail, Banking


PUBLICITATE: