Credit.
A doua parte a anului 2022 se anunta a fi o perioada de renovare in 5 din 10 locuinte din Romania. Romanii declara ca locuintele lor au nevoie de renovare atat in privinta zugravelii cat mai ales a dotarilor tehnice, arata cel mai recent studiu realizat de compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research
AdPlayers.info
A doua parte a anului 2022 se anunta a fi o perioada de renovare in 5 din 10 locuinte din Romania. Romanii declara ca locuintele lor au nevoie de renovare atat in privinta zugravelii cat mai ales a dotarilor tehnice, arata cel mai recent studiu realizat de compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research.
De asemenea, interesul romanilor pentru renovarea locuintelor este confirmat si de statisticile Asociatiei Europene de Prognoza in domeniul Constructiilor pentru Europa de Est (EECFA).
Pe un plan general, rezultatele studiului arata ca 53% dintre respondenti intentioneaza sa isi renoveze locuinta (inregistrand o scadere de 27% comparativ cu anul trecut). Totodata, dintre respondentii acestui studiu, o buna parte isi indreapta atentia catre constructia propriei case (16%) in decursul acestui an.
86% - Zugravit , 49% - schimbarea mobilei, 47% - schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucatarie
In privinta tipului de lucrari carora romanii le acorda o atentie sporita renovarii anul acesta, se numara, pe primul loc zugravitul (86%), schimbarea mobilei (49%), schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucatarie (47%), schimbarea sistemului de iluminare (36%) si schimbarea instalatiei de apa, pe ultimul loc (28%). Cifrele arata, de asemenea, ca 47% dintre romani prefera sa se ocupe de renovarea locuintei singuri, 57% ar apela la un meserias (instalator) si doar 19% ar chema o companie specializata.
Potrivit cercetarii, comparativ cu rezultatele obtinute anul trecut, se observa o scadere semnificativa a celor care vor sa zugraveasca (scadere cu 4%), sa isi schimbe obiectele sanitare din baie si/sau bucatarie (scadere cu 25%) sau mobila (scadere cu 15%).
Schimbarea instalatiei de apa se afla in continuare pe un trend ascendent (crestere a interesului pentru acest tip de renovare cu un procent de 6%).
58% se informeaza de la specialisti
Datele studiului arata ca 58% din participanti au precizat ca tin cont de sfatul specialistilor (constructor, arhitetct, etc.) atunci cand aleg sa cumpere un produs din categoria materialelor de constructii. De asemenea, potrivit cercetarii efectuate, cunostintele si prietenii reprezinta o a doua sursa de informare (47%).
Totodata, se observa o deschidere semnificativa in ceea ce priveste informatiilor preluate de pe site-urile magazinelor de materiale de constructii (40%).
Magazinele ,,do-it-yourself” preferate 83%, iar 61% prefera magazinele specializate.
In ceea ce priveste locul achizitiei, 24% dintre respondenti opteaza pentru cumparaturile online, ramanand astfel loiali acestui canal de cumparare. Lanturile fizice de magazine DIY (do-it-yourself) raman insa locul preferat pentru cumparaturi (83%), in timp ce 61% dintre respondenti prefera magazinele specializate.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 11-16 februarie 2022, pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, din mediul urban si rural. Marimea esantionului a fost de 1.005 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.
Mai mult in Business, Cercetare, Research