Credit: cel.ro
Cei mai multi cumparatori online, aproximativ 40%, sunt influentati intr-o mare masura de campaniile de lichidari de stoc sau cele care se incadreaza in umbrela campaniilor de tip „Black Friday”, in timp ce 30% dintre persoanele chestionate isi indreapta atentia catre acest tip de campanie doar daca produsele pe care intentioneaza sa le cumpere au o reducere mai mare de 35%, arata un studiul cel.ro
adplayers.info
Pretul si promotiile au cea mai mare pondere in decizia de cumparare atunci cand fac cumparaturile online, arata un studiu efectuat de cel.ro, platforma de vanzare online care, potrivit reprezentantilor companiei, a inregistrat in anul 2016 vanzari de 53 milioane EUR si are peste 1.500.000 de comenzi procesate pana in prezent.
Potrivit cercetarii, cei mai multi cumparaturi, aproximativ 40%, sunt influentati intr-o mare masura de campaniile de lichidari de stoc sau cele care se incadreaza in umbrela campaniilor de tip „Black Friday”, in timp ce 30% dintre persoanele chestionate isi indreapta atentia catre acest tip de campanie doar daca produsele pe care intentioneaza sa le cumpere au o reducere mai mare de 35%. Restul persoanelor participante la studiu nu sunt influentate de acest tip de oferte.
36% afla de pe site, 31% de pe facebook, 21% newsletter
Legat de metoda de promovare a produselor, 36% dintre respondentii afla despre campaniile de reduceri sau diferite promotii de pe site, 31% de pe Facebook, iar 21% dintre respondenti afla de reduceri din newsletterul pe care il primesc pe mail. Potrviti studiului cel.ro, doar 4% dintre cumparatori reclamele la TV ca fiind relevante in campaniile de promovare a reducerilor.
Simpla vedere a produsului nu mai este suficienta in decizia de cumparare, mai arata studiul. In prezent clientii isi doresc sa afle cat mai multe detalii despre produsele pe care doresc sa le cumpere, comentariile sau tutorialele pe care cumparatorii le gasesc pe site si in descrierea produselor fiind importante pentru viitorii cumparatori. Din datele cercetarii, aproximativ 50% dintre persoanele chestionate citesc comentarii sau pareri inainte de a achizitiona ceva, in timp ce 40% se uita la un review.
16-30 ani petrec 50% din timp pe ecrane mobile
Una dintre cele mai rapide si mai solicitatea forme de promovare, cresterea importantei continutului video a determinat retailerul sa ia in calcul drept una din tacticile de baza in strategia de marketing si comunicare. Potrivit analizei cel.ro, persoanele cu varsta cuprinsa intre 16 si 30 de ani petrec 50% din timpul de vizionare pe ecrane mobile sau portabile, persoanele de peste 35 de ani se orienteaza catre ecranul televizorului si doar 10% au indicat alte metode prin care pot sa vada functionalitatea unui produs, cum ar fi ridicarea din showroom.
Electronice 45%, produse de ingrijire 30%
In ceea ce priveste categoriile de produse pe care romanii le cumpara cel mai des online se mentin in top electronicele, adica laptopuri, telefoane, televizoare sau electrocasnice. Un procent de aproximativ 45% intentioneaza sa isi achizitioneze electronice. Parfumurile si produsele de ingrijire personala se afla pe locul 2 in preferintele cumparatorilor, cu o pondere de 30%. Categoria de produse pentru copii si jucarii a crescut considerabil in ultima perioada, 25% dintre persoanele care au participat la studiu planuind sa le cumpere in viitor.
Mai mult in Cercetare, Research, Interactive, Retail