AdPlayers. info
83% dintre romani considera ca florile sunt cel mai potrivit cadou pentru a fi oferit/ primit cu ocazia Zilei Femeii, potrivit celui mai recent studiu Reveal Marketing Research. Doamnele si domnisoarele si-ar dori sa primeasca de la angajator de Ziua Femeii tichete/ card cadou sau vouchere (79%), zi libera de 8 martie (55%) sau o iesire in oras/ pranz din partea companiei (33%).
Barbatii intentioneaza sa aloce un buget similar, cu ocazia Zilei Femeii, partenerelor de viata (268 RON) si mamelor (257 RON). In perceptia romanilor, cele mai potrivite cadouri pentru a fi oferite sau primite cu ocazia Zilei Femeii sunt florile (83%), cosmeticele (68%) si accesoriile/ bijuteriile (68%).
Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, 9 din 10 romani declara ca obisnuiesc sa serbeze Ziua Internationala a Femeii, alegerea unui cadou potrivit reprezentand o oportunitate de manifestare a aprecierii fata de femei.
Chiar daca alegerea unui dar potrivit poate fi o provocare, observam ca traditia se mentine si in acest an, majoritatea romanilor considerand ca florile sunt cel mai potrivit cadou pentru a fi oferit/ primit cu ocazia Zilei Femeii (83%). In topul celor mai potrivite cadouri regasim si cosmeticele (68%) si accesoriile/ bijuteriile (68%).
Se poate remarca si o modificare a perceptiei asupra cadourilor consacrate de 8 Martie, doar un procent de 38% dintre romani considerand potrivite cadourile alimentare (dulciuri, cafea etc.). Femeile considera in mai mare masura cadourile alimentare ca fiind potrivite (47% vs. 28% barbati), aspect ce poate indica faptul ca barbatii percep ca femeile au asteptari mai ridicate decat un cadou simbolic sau atasat traditiei cu ocazia zilei de 8 Martie.
Doar 16% dintre femei se asteapta sa primeasca cadou din partea angajatorului, iar la modul ideal acestea si-ar dori tichete/ card cadou, vouchere (79%) sau zi libera de 8 Martie (55%)
De 8 Martie, femeile se asteapta sa primeasca cadouri din partea partenerului de viata (77%), copiilor (46%) sau a altor membri ai familiei (29%). Totodata, 23% se asteapta sa primeasca cadouri din partea prietenilor/ cunostintelor si 22% din partea colegilor de serviciu.
In functie de segmentele de varsta, femeile intre 45-55 ani (60%) si cele peste 55 ani (68%) asteapta in mai mare masura cadouri din partea copiilor.
Din partea partenerului de viata, doamnele si domnisoarele si-ar dori sa primeasca flori (77%), cosmetice/ parfumuri (44%) sau accesorii/ bijuterii (42%). Ca tendinta, reprezentantele Generatiei Z (18-24 ani) isi doresc in mai mare masura sa primeasca articole vestimentare/ incaltaminte (41% vs. 23% total esantion).
Din partea copiilor sau a celorlalti membri ai familiei, femeile se asteapta sa primeasca flori (79%), cosmetice/ parfumuri (32%) sau produse alimentare –dulciuri, cafea etc. (23%).
Conform rezultatelor studiului, doar 16% dintre femei se asteapta sa primeasca cadou din partea angajatorului, in special femeile intre 45-55 ani (25%). La modul ideal, acestea si-ar dori sa primeasca din partea angajatorului tichete cadou, card cadou sau vouchere (79%), zi libera de 8 Martie (55%) sau o iesire in oras/ pranz din partea companiei (33%).
Barbatii intentioneaza sa aloce un buget similar, cu ocazia Zilei Femeii, partenerelor de viata (268 RON) si mamelor (257 RON)
Cu ocazia Zilei Femeii, cei mai multi dintre barbati se pregatesc sa ofere cadouri partenerei de viata (81%) si mamei (54%).
32% dintre barbati mentioneaza fiicele, in special cei cu varste peste 55 ani (40%), in timp ce doar 19% intentioneaza sa ofere cadouri colegelor de serviciu, in mai mare masura cei cu varste intre 35-55 ani (24%).
Aruncand o privire la bugetul alocat de barbati pentru celebrarea femeilor, observam ca acestia intentioneaza sa aloce un buget similar, cu ocazia Zilei Femeii, partenerelor de viata (268 RON) si mamelor (257 RON).
Tot in privinta aspectului financiar, majoritatea barbatilor anticipeaza ca vor aloca un buget similar (60%) sau chiar mai mare (30%) in comparatie cu cel din anul precedent.
Influenta promotiilor si ofertelor de 8 Martie asupra imaginii brand-urilor
58% dintre romani declara ca band-urile care vin in intampinarea clientilor cu diferite promotii si oferte cu ocazia lunii femei ii determina sa achizitioneze produsul sau serviciul respectiv. Pe de alta parte, 37% declara ca astfel de promotii nu le-ar influenta decizia de achizitie, atitudine regasita in special in randul barbatilor (40% vs. 34% femei) .
De asemenea, campaniile si promotiile cu ocazia zilei de 8 Martie au un impact pozitiv asupra imaginii brand-urilor, 70% dintre respondenti mentionand ca rezultat imbunatatirea imaginii brand-urilor, in mai mare masura in cazul femeilor (76% vs. 65% barbati) si a tinerilor cu varste cuprinse intre 18-24 ani (85%).
Metodologie:
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 23-28.02.2024 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Marimea esantionului a fost de 1004 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.
Mai mult in Cercetare, Research