(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
4,5 - 5 Milioane EUR este tinta pachetului online construit de grupul Realitatea – Catavencu impreuna cu Adevolution.
Sorel Radu, Director de Vanzari pe diviziile Presa Scrisa, Radio si Internet la Realitatea Catavencu, raspunde intrebarilor AdPlayers.
Intrebari despre cum va influenta vanzarile de publicitate noua structura de business a grupului, si, pentru ca cele trei divizii pe care le reprezinta la vanzare ar face obiectul unui material mult prea lung, am ales sa incepem cu una dintre noutati. Internetul.
Un subiect despre care Sorel Radu vorbeste in contextul proaspetei initiative de reprezentare pe piata de publicitate in parteneriat cu Adevolution:
AdPlayers: Ce aduce noua structura de business a grupului Realitatea Catavencu in vanzarile de publicitate pe diviziile Presa Scrisa, Radio si Internet?
Sorel Radu: Departamentul de vanzari era deja inca de la infiintare structurat in acest mod similar, adica brandurile sunt grupate in functie de target-ul lor pe divizii, quality, business iar ceea ce noi denumeam women&free special acum se va numi life style.
Astfel ca noua organizare la nivel de management nu va aduce modificari in structura de vanzari. Ceea ce este si firesc atata timp cat anul trecut aceasta echipa, stransa abia pe la jumatatea lunii ianuarie, a performat foarte bine inregistrand cresteri de 60% fata de 2006. Daca scoatem produsele noi din discutie atunci avem o crestere de 35% fata de o piata care a crescut cu aproximativ 16%.
Deci nu ar fi avut sens sa schimbam ceva care produce rezultate foarte bune. Prin urmare, fiecare tip de canal media se va vinde si in continuare ca si pana acum, individual. Sigur ca e de asteptat sa existe acum o mai mare disponibilitate pentru pachete integrate atunci cand vorbim de proiecte speciale.
AdPlayers: Exista noutati privind oferta de publicitate pe cele trei divizii de vanzari de publicitate?
Sorel Radu: Am avut multe lucruri noi anul trecut. Pentru 2008 oferta noastra ramane nemodificata, doar ca anul acesta produsele noastre sunt mult mai bine asezate in piata. Acum atentia noastra este orientata cu precadere catre online pentru ca aceasta e zona cea mai proaspata pentru noi dar pe parcursul anului vom mai avea noutati, probabil ca prima dintre acestea in zona de radio.
AdPlayers: Sa vorbim de proaspata strategie pe Internet. Cine a fost cu ideea parteneriatului intre Adevolution si grupul Realitatea – Catavencu?
Sorel Radu: Mi-am dorit mult sa avem la dispozitie un pachet consistent de site-uri pentru ca aveam competitori foarte puternici (cel putin din punct de vedere al numarului de site-uri) cu care trebuia sa impartim piata si era necesar sa consolidam pachetul pe care il aveam. Asa ca initiativa a pornit de la noi (Realitatea Catavencu, n..r).
Anul trecut am fost intr-o colaborare cu Boom (Netbridge) si cu Splendid Media si, pe final, am inceput sa vindem si noi, prin departamentul propriu de vanzari. Era insa o reprezentare tripartida destul de complicata: o parte dintre site-uri erau la BOOM, iar o parte erau la Splendid Media, pe final am mai inceput si noi sa vindem peste ei pentru ca altfel era greu sa valorificam avantajul pachetului de branduri din portofoliu dar era destul de complicat sa continuam asa.
Pornind de la ideea de a internaliza vanzarile de publicitate online si de a ne vinde singuri, ne-am dat curand seama ca reprezentam o cota desul de mica de piata. Aveam site-uri interesante - portofoliul nostru continea branduri foarte puternice - dar nu aveam o masa critica suficienta.
AdPlayers: Totusi din ultimul SATI reiese ca Realitatea – Catavencu reprezinta lunar pe piata online peste 1,8 Milioane clienti unici?
Sorel Radu: Da, insa raportat la total piata, in cel mai fericit caz am fi putut sa ne apropiem de 5%. Ceea ce ne-ar fi plasat undeva la coada clasamentului de reprezentare in vanzari online, pe langa marile regii.
Am vrut, prin urmare, sa ne luam un aliat impreuna cu care sa ne construim un pachet puternic. Adevolution nu a fost, dealtfel, singura regie cu care am initiat aceasta miscare. Este adevarat insa ca ne-am inteles cel mai bine cu ei. Poate si pentru ca exista o oarecare complimentaritate a celor doua pachete de reprezentare care proveneau de la Realitatea- Catavencu si Adevolution.
AdPlayers: Cine, si ce vinde pe piata de publicitate online?
Sorel Radu: Am facut un pachet cu toate site-urile si am impartitit piata astfel incat atat Realitatea Catavencu cat si Adevolution sa vindem unor genuri diferite de clienti. Deci nu “ne calcam pe picioare”.
Modul de vanzare face parte din strategia de vanzari, strategie in care, evident, exista si componente confidentiale ale relatiei noastre cu clientii.
AdPlayers: Obiective?
Sorel Radu: Pachetul construit de noi l-am estimat la o treime din piata, o piata pe care noi o aproximam la 15 Milioane EUR. Cel putin teoretic, aceasta cota ne dorim sa fie reflectata si in veniturile de publicitate online ale pachetului.
AdPlayers: Prin urmare, aveti o tinta de vanzari de aproximativ 4,5 - 5 Milioane EUR in acest an?
Sorel Radu: Da. Aceasta ar fi si estimarea la care speram sa ajungem cu pachetul online proaspta construit (Realitatea-Catavencu) si Adevolution.
AdPlayers: Adevolution vine, spre exemplu, si cu o publicatie online de business. Exista o competitie cu titluri din grupul Realitatea – Catavencu?
Sorel Radu: Tocmai acesta ar fi avantajul pe care il oferim prin acest pachet. In timp ce altii privesc o publicatie de business drept o concurenta cu publicatiile din grupul Realitatea-Catavencu, noi vedem acest lucru ca un parteneriat cu Adevolution pentru a atrage bugete online mai consistente.
Desi la prima vedere poate parea o competitite, in termenii publicului de internet nu este deloc asa. Daca sunt cititor de publicatie de business, eu caut aceasta informatie pe mai multe publicatii de calitate.
Una din caracteristicile publicului de Internet este ca de cele mai multe ori acesta public nu-si ia o informatie dintr-o singura sursa. Este doar unul dintre avantajele cheie ale Internetului - informatia online fiind una foarte facil de accesat. Acesta este si motivul pentru care oamenii cauta mai multe surse. Si atunci, ceea ce facem noi este sa vindem aceste website-uri cu pachete construite pe categorii de informatie.
AdPlayers: Cati oameni numara in prezent cele doua echipe de vanzari online?
Sorel Radu: In acest moment avem o echipa consistenta. Dar este greu sa imparti un om care face cercetare pe mai multe produse din grup, doar pentru partea de online. In plus, in departamentul de vanzari de la Realitatea Catavencu mai avem spre exemplu si oameni dedicati mai multor tipuri de media – cum este presa scrisa si radio.
Avem si oameni care se ocupa special de crearea de pachete de vanzari, iar acestia nu putem spune cat fac parte din echipa de vanzari online si cat din echipa de vanzari in presa scrisa sau cea de radio. Numai echipa dedicata partii de online numara in prezent 6 oameni, la care se adauga pozitiile de cercetare, initiere de pachete sau reprezentare pe mai multe categorii de media de care vorbeam mai inainte.
AdPlayers: Exista un buget minim de publicitate online pe care trebuie sa-l aiba un client, initial, cunoscut fiind ca sunt regii care practica un buget de intrare?
Sorel Radu: Nu avem o astfel de restrictie de buget minim de intare. Orice client care isi doreste sa intre pe piata de publicitate online reprezentata de noi si are un buget este binevenit.
AdPlayers: Putem vorbi de zone de clienti specifici pe care ii tinteste parteneriatul cu Adevolution?
Sorel Radu: Anul abia a inceput iar pachetul nostru este foarte proaspat pe piata. Sigur ca, cel putin asa cum este construit astazi, una dintre tintele principale careia i se adreseaza acest pachet este zona clientilor de publicitate care sunt in cautarea publicului ce acceseaza informatia de business sau website-urile de stiri. Mai avem deasemenea tinte si in zona publicatiilor de femei sau de stil de viata.
Portofoliul Online
Adevolution & Realitatea-Catavencu
(sursa: companiile)
138 site-uri
161.618.349 afisari
25.216.818 vizitatori lunar
Business Sites
Standard
Bizcity
Bizoo
ProfitRomania
BusinessRomania
Dailybusiness
Banknews
Businesstime
Anunturipenet
Anunturi
Cursbnr
Magazine-online
Comertvirtual
Iqads
Moneyline
Iprofit
Infocompanies.com
Infosrl
Taxeimpozite
Conta
Avocatnet
Legalromania
Conso
Finantare
Bursaterenurilor
Bursaagricola
Contractdemunca
Modeldecontract
News/ Media Sites
Antena3
Realitatea
Clik
Cotidianul
Adevarul
Romanialibera
Newsin
Catavencu
Freenews
My-press.com
Dob.ro
Pescurt
Aspirinaonline
Divertisment / Lifestyle -
Bascalie
Ingeri
Regielive
Glumite
Fanclub
Carcotasii
Horoscop
Resursadefun
Reteteculinare
Radioguerrilla
Singur
Felicitari.com
24.Com
Salutbucuresti
Imagehost
Meteo
Zooland
Timpultau
Afternight
Avataria
Muzica
Versuri
Muzicabuna
Muzica9
Popcorn
Trl
Versuripenet
Mtv
Catmusic
Educatie / Invatamant
Educativ
Referat24
Cultura
Dilemaveche
Artline
Ideiindialog
HR
Jobavantaj
IT&C
Gsmarena.com
Mobilissimo
Jocuribune
Jucaushii
Linkmania
Computerbild
Telgsm.com
(telmobil.ro)
Telyou
Linux
Auto
Anunturi-auto
Autoshow
Autospot
Anunturi-moto
Quattroroute
Men’s&Lifestyle
Menshealth
Rapitori
Crap
Sport
Snowboard
Cepanamea
Roclimbing.net
Portal
Bumerang
Home
Infoportal
Info-portal
La-start
Avizier
Flowercafe
Turism
Alpinet.org
Iturism
Travelworld
RomanianTourism
Bileteavion
Calatoreste
Woman & Lifestyle
Viva
Tabu
Psihologia
Avantaje
Romantica
E-joy
Revistaioana
Egirl
Coolgirl
E-look
Eastrolog
Pentrumamici
Treiursuleti
Nounascuti
Suntgravida
Suntmamica
Superbebe
Feminis
Sanatate
E-sana
Postamedicala
Dentistul.net
Sfaturimedicale
Home&Deco
Icase
Incasa
Decostyle
Gradinamea
Hiparion.com