3 luni de PR cu 1.000 euro? Presage pentru start-up. Interzis erotice si etnobotanice!
Joi, 05 Iulie 2012
 (Adplayers, Iulian Toma) Se poate sa faci trei luni de PR cu 1.000 euro? Agentia de relatii publice Presage spune ca da. Insa ar mai fi de facut o precizare:

„Nu lucram pentru sex shopuri, etnobotanice si spalare de bani. Pentru saloane de masaj - da, dar nu erotice” puncteaza managerul companiei, Georgiana Gheorghe.

S-a schimbat „valuta”.

Infiintata in 2008 si condusa de Georgiana Gheorghe, fost manager de relatii publice corporate Danone, agentia de relatii publice a lansat astazi un pachet de PR cu durata de trei luni dedicat start-up-urilor. Produsul Start Talking ofera companiilor un pachet complet de servicii de relatii publice de la eveniment de lansare si pana la asistenta in post-lansare intr-un buget de 4.500 de lei. Mai exact - 1.500 de lei timp de 3 luni.

Daca n-ar fi condusa de un fost manager de PR intr-o multinationala, ai fi tentat sa spui ca initiativa Presage este o gluma buna. Managerul agentiei nici nu clipeste insa cand spune ca in ultimii ani bugetele de PR au ramas "aceleasi". Cu o singura precizare: „S-a schimbat „valuta”. Din euro, in lei” spune Georgiana Gheorghe, managerul agentiei, facand trimitere la companii care au taiat costurile in comunicare mergand chiar si pana la un sfert din fostele bugete.

Vrea 80.000 euro.

Cu o cifra de afaceri de aproximativ 70.000 euro in 2011, compania tinteste doar din servicii de consultanta inrelatii publice venituri de aproximativ 80.000 euro. „Mergem pe consultanta, am renuntat la volum”, spune directoarea agentiei.

Dar cum poate sa faca o agentie venituri de 80.000 euro din „fee-uri”, cu un portofoliu istoric destul de bogat, insa cu doar 4-5 clienti activi in prezent? Din comisioane de 1.000 de euro pe 3 luni ar fi aproape imposibil. Raspunsul nu se lasa mult asteptat.

Pe langa pachetul start-up cu care agentia vrea sa aduca in portofoliu mai mult de 6 clienti noi in urmatoarea jumatate de an, Presage spera sa mai atraga business si pe un alt produs de relatii publice proaspat lansat. Cu durata de 180 de zile, pachetul  Presage 180+ vrea 3.300 lei pe luna (750 de euro). Pe un program ce se intinde pe 6 luni, asta inseamna un buget total de aproximativ de 4.500 de euro, plus sau minus fluctuatiile cursului euro / leu.

Managerul agentiei crede ca printre domeniile cu potential mare de new business se numara agricultura, alaturi de „hospitality”, afaceri unde crede ca oamenii au investit bani multi insa nu stiu sa-si comunice initiativele antreprenoriale.  „Se deschide o supra-pensiune agroturistica, iar antreprenorul pur si simplu asteapta sa vina lumea peste ei”, explica Georgiana Gheorghe, care afirma ca lucrurile nu se intampla deloc asa.

Cu cine face echipa?

Cu 18 ani in presa scrisa, Monica Cercelescu lucreaza de curand la Presage ca Senior Consultant.

„Am ales sa lucrez in PR pentru ca de 8 ani de marketing si comunicare as vrea sa aplic ce am invatat, intr-o agentie de relatii publice”, spune Monica Cercelescu. Are incredere ca se poate la Presage. Cercelescu a intrat in presa in 94, la adevarul, unde a lucrat pana in 98.

La Saptamana Financiara a lucrat din 2005 si pana in noiembrie 2011, cand ziarul a trecut in mediul online. In ultima vreme a lucrat alaturi de cativa prieteni la finantisti.ro , un site care scrie pe domeniul financiar bancar.

In agentie din 2009, Adela Bulic (foto dreapta) este group account director. ''Am intrat in agentie ca account pe Bergenbier. Am fost si am ramas group account director. Datorita socializarii mele lucrez in principal pe clienti din domeniul „hospitality”.

Tot din experienta intr-un domeniu, inclusiv in afara granitelor Romaniei, Vlad, un alt membru al echipei, lucreaza pe horeca si turism.

Absolventa de jurnalism si comunicare Andra Gheorghe (27 ani) - foto jos, a lucrat la DailyBusiness (2007- feb2011). „Sunt lucruri total diferite”, spune ea comparand presa cu agentia de PR.

„Am intrat in Presage pentru ca o cunosteam pe fondatoare si mi-a placut foarte tare ca profesionist. Doream foarte mult sa invat sa fac lucruri intr-o agentie independenta, nu neaparat mare. De fapt nu mi-am dorit o multinationala mare”, afirma Andra Gheorghe.


Mai mult in PR, adplayers report


PUBLICITATE: