Consumul de mancare nesanatoasa ajunge sa-i coste dublu pe tinerii care nu se apreciaza suficient. In ceea ce priveste shopping-ul, acestia isi cumpara de doua ori mai multe obiecte prin care isi pot afirma statutul, precum haine, incaltaminte sau gadgeturi, si cheltuiesc cu 30% mai mult pentru acestea fata de cei ce stau mai bine la capitolul stima de sine.
AdPlayers. info
2 din 3 tineri romani cu varste intre 18 si 24 de ani au o stima de sine scazuta, iar acest lucru ii costa aproximativ 6.600 de lei pe an, arata un studiu realizat pentru ING Bank. Acestia cheltuie, in medie, mai mult de un salariu mediu net pe comportamente daunatoare prin care fac fata sentimentelor negative fata de propria persoana.
Cele mai paguboase obiceiuri sunt cele asociate cu recompensele imediate si cu obtinerea unei senzatii de bucurie sau placere, cum sunt excesele alimentare si cumparaturile compulsive. Astfel, consumul de mancare nesanatoasa ajunge sa-i coste dublu pe tinerii care nu se apreciaza suficient. In ceea ce priveste shopping-ul, acestia isi cumpara de doua ori mai multe obiecte prin care isi pot afirma statutul, precum haine, incaltaminte sau gadgeturi, si cheltuiesc cu 30% mai mult pentru acestea fata de cei ce stau mai bine la capitolul stima de sine.
Rezultatele studiului realizat de Mercury Research pentru ING Bank prezinta o imagine a sanatatii financiare a tinerilor romani in contextul provocarilor cu care se confrunta. Anxietatea sociala, teama de a fi respinsi sau judecati, comparatiile cu cei din jur si stima de sine scazuta sunt cele mai intalnite fatete ale lipsei de iubire de sine si, implicit, cele mai frecvente motive ce activeaza comportamentele daunatoare la adresa propriei persoane: auto-invinovatirea, autoizolarea/izolarea auto-impusa, shopping-ul impulsiv, consumul de prea multa mancare si iesitul excesiv in oras.
#UnfollowSelfHate – Lipsa stimei de sine declanseaza comportamente nesanatoase cu efecte asupra sanatatii psihice si financiare
Prin intermediul campaniei #UnfollowSelfHate de anul acesta, realizata in colaborare cu agentia de publicitate Jam Session, ING Bank atrage atentia ca lipsa stimei de sine are impact nu doar in plan emotional, ci si financiar. Dupa ce editia precedenta s-a axat pe combaterea fenomenului de cyberbullying, in 2023 obiectivul este acela de a incuraja iubirea de sine in randul tinerilor romani prin constientizarea impactului alegerilor pe care acestia le fac, inclusiv asupra sanatatii lor financiare si, mai mult decat atat, prin oferirea de solutii personalizate pentru crearea de noi obiceiuri bune.
„Stima de sine influenteaza in mod decisiv calitatea vietii noastre, asa incat este ideal sa constientizam acest lucru si sa il cultivam timpuriu. Aceasta se dovedeste cu atat mai importanta in perioadele de tranzitie in viata, asa cum este trecerea de la adolescenta la tinerete, de la a locui cu parintii, la viata pe cont propriu. ” a spus Silvia Mihailescu, Director Marketing si Comunicare ING Bank.
,,In plus, orele lungi petrecute pe retelele de socializare care prezinta deseori o imagine perfecta, nu una reala, acutizeaza situatia si mai mult. Vedem provocarile cu care se confrunta tinerii si suntem foarte atenti la nevoile lor. Astazi ne bucuram sa anuntam continuarea unei campanii si demersul prin care vrem sa ajutam. Ne dorim ca #UnfollowSelfHate sa ii ajute pe tineri nu doar sa-si exploreze cu autenticitate vulnerabilitatile, ci sa vada cu ochii lor cat ii costa atunci cand nu se iubesc pe ei insisi. Am pregatit pentru ei o serie de solutii pentru o viata mai sanatoasa din punct de vedere emotional si financiar si speram ca acestea sa faca o diferenta in vietile lor.”, a adaugat directoarea de marketing si comunicare ING Bank.
Conceptul campaniei #UnfollowSelfHate se bazeaza pe tensiunile resimtite de Gen Z, o generatie expusa in mod constant la reprezentari online retusate si nerealiste, care simte presiunea de a-si trai viata de zi cu zi asa cum se vede pe internet. Pentru tinerii Gen Z, comparatia intre realitatile pe care le traiesc si ceea ce vad in online duce la sentimente de inadecvare si nesiguranta - iar acestea, de multe ori, rezulta in mecanisme de adaptare daunatoare.
„Indiferent de varsta sau generatie, multi dintre noi avem o serie de obiceiuri care ne afecteaza negativ viata. Dar, pentru Gen Z, impactul acestor obiceiuri se resimte cel mai tare in aria financiara a vietilor lor. Astfel, plecand de la acest insight, ne-am dorit sa gasim o modalitate prin care sa punem punctul pe i si sa vedem, in mod concret, care este efectul acestor obiceiuri. Asa a aparut ideea calculatorului #UnfollowSelfHate, un instrument prin care tinerii (si nu numai) pot afla impactul real al obiceiurilor daunatoare”, povesteste Andreea Ghenoiu, Creative Partner la Jam Session.
Calculatorul #UnfollowSelfHate: Cat cheltuiesti cand nu te iubesti
In cadrul campaniei, ING Bank a dezvoltat un calculator interactiv cu ajutorul caruia oricine poate afla care este costul comportamentelor daunatoare compensatorii pentru lipsa iubirii de sine. Pe langa constientizare, care reprezinta primul pas pentru schimbarea obiceiurilor negative, tinerii pot opta pentru o serie de solutii gandite special de ING Bank pentru nevoile imediate ale acestora, dar si pe termen lung: sfaturi financiare, coaching financiar gratuit prin programul Banometru si chiar sprijin emotional prin accesul la psihoterapeuti ai Retelei de Sanatate Regina Maria.
Pentru imbunatatirea sanatatii emotionale, acestia au la dispozitie o linie telefonica dedicata - 03715 09973, toate apelurile sunt confidentiale, gratuite si pot dura pana la 20 de minute, iar un psihoterapeut Regina Maria le raspunde si ii poate ajuta in mod direct. In plus, tinerii beneficiaza si de reduceri la sedinte de terapie individuale sau de grup.
Mai mult in Research, Cercetare, Market, Business