( AdPlayers.ro ) Campania “Bucovina pentru Bucovina” a ajuns la momentul bilantului, conform agentiei de publicitate GMP. Programul a strans 2,5 miliarde de lei (250.000 RON – peste 70.000 EUR), din care 2,1 au fost folositi deja pentru restaurarea picturilor de la Voronet, Sucevita, Moldovita, Sfantul Ioan cel Nou din Suceava si a catapetesmei Manastirii Slatina.
“Aceste valori spirituale si culturale trebuie intretinute mereu. Ele sunt ca niste batrani bolnavi ce au mereu trebuinta de ingrijire”, a spus Inalt Prea Sfintitul Pimen, Arhiepiscop al Sucevei si Radautilor referindu-se la refacerea manastirilor.
“Suntem bucurosi ca am putut, dupa multi ani, sa restauram parte din picturile manastirilor si ne dorim sa fie un exemplu de cate lucruri bune se pot face daca exista oameni carora le pasa”, a adaugat Preotul Mircea Nutu, reprezentant al Arhiepiscopiei Sucevei si Radautilor in cadrul programului Bucovina pentru Bucovina.
Initiat si promovat de agentia de publicitate GMP, campania sociala “Bucovina pentru Bucovina” s-a desfasurat in perioada decembrie 2004 - noiembrie 2005 si a fost dezvoltata de compania Bucovina Enterprises, in parteneriat cu Arhiepiscopia Sucevei si Radautilor. Oficialii agentiei sustin ca, dat fiind mecanismul complex si numarul partilor implicate pentru dezvoltarea acestui program, a fost nevoie de peste un an de pregatiri si un altul de implementare.
Dupa cum precizeaza autorii campaniei, initiativa a pornit de la nevoia de restaurare a manastirilor din Bucovina, parte a patrimoniului UNESCO, locuri in care picturile murale vechi de 500 de ani si unice in lume au fost degradate.
In acest scop, Bucovina Enterprises a donat lunar manastirilor o parte din suma rezultata din pretul fiecarui produs iesit pe poarta fabricii de la Vatra Dornei. Fiecare sticla de apa vanduta a contribuit in cadrul programului cu valori de 50 de lei (0.5 l), 100 lei (1.5 l) sau 200 de lei (5 l).
Programul “Bucovina pentru Bucovina” a fost comunicat pe etichetele de pe sticlele de apa minerala si a avut si o componenta de media, printr-un spot social de 60” difuzat pro bono de Televiziunea Romana (TVR1, TVR 2, TVR Cultural) si machete de presa. Acestea sunt disponibile si la adresa www.gmp.ro/bucovina ) .
La dezvoltarea campaniei au contribuit Decebal Baescu de la Bucovina Entreprises, Felix Tataru - GMP si preotul Mircea Nutu, reprezentant al Arhiepiscopiei Sucevei si Radautilor.
(Irina Toma info@adplayers.ro )