100 de impletitori si 4 parteneri de brand din rachita. Produsele traditionale romanesti Fabulous Baskets
Marti, 23 Februarie 2016
 

100 de impletitori si patru parteneri  de brand din rachita. Produsele traditionale romanesti Fabulous Baskets

sursa foto: Fabulous Baskets

adplayers. Iulian Toma

Patru parteneri de brand si-au pus toate ideile intr-un cos. Insa de la un cos impletit manual din rachita au ajuns sa promoveze un brand de produse traditionale romanesti cerute pana peste hotarele Romaniei. Fabulous Baskets.

In spatele brandului Fabulous Baskets sunt Alina, Loredana, Cosmin si Bogdan - doua specialiste in marketing si PR, un jurist si un medic veterinar. La impletit cosuri sunt 100. O suta de oameni, la fel de importanti in proiectul in care, zi de zi, impletesc cu rabdare cosurile Fabulous Baskets care ajung la cei care si le doresc.

Dupa cum spun inititorii, Fabulous Baskets este un proiect care isi propune sa pastreze vii traditiile si sa promoveze produsele traditionale romanesti. Totul a inceput timid acum 6 ani, in timpul unui road trip prin tara, cand, intamplator, au ajuns sa cunoasca mai multi oameni care impleteau cosuri din rachita.

“Ne-a placut atat de mult ce iesea din mainile acelor oameni incat ne-am hotarat sa le dam o mana de ajutor. Am adaugat putina culoare produselor, ceva din viziunea noastra si asa a luat nastere brandul Fabulous Baskets”

Impletite manual

“Cosurile Fabulous Baskets sunt impletite manual din rachita cultivata in Romania si achizitionata toamna dupa recoltare”, spune Alina, om de comunicare si unul din partenerii care pun in valoare impletitorii de rachita.

“Timpul pentru impletirea unui cos difera de la un model la altul, de la un om la altul. Un om cu experienta poate sa impleteasca un cos simplu in aproximativ 2 ore, dar un cos de picnic poate fi impletit si in 4-5 ore”.

“Avem convingerea ca fiecare produs trebuie sa aiba o poveste de spus, trebuie sa transmita o emotie, un mesaj cumparatorului. Cosurile sunt produse in Romania, dupa calitatea, standardele, dimensiunile si formele create de Fabulous Baskets. Plecand de la modelele traditionale care sunt lucrate dupa metode mostenite de la strabuni, am incercat sa dezvoltam o gama de produse moderne, atractive si utile”.  

De la un magazin online, la mall

Totul a inceput de la un magazin online, www.fabulousbaskets.ro, insa brandul a inceput sa devina cunoscut destul de repede. In prezent, proiectul de cosuri impletite manual  a strans numeroase colaborari cu multe magazine unde se regasesc produsele Fabulous Baskets.

Nici incurajarea aparitiei unei cartii n-a fost ocolita sa faca parte din povestea cosurilor. Initiatorii au lansat alaturi de editura Humanitas romanul "Limbajul florilor" de Vanessa Diffenbaugh, impreuna cu un cos Fabulous Baskets cu flori.

Evenimentul de lansare a romanului a avut loc la libraria Humanitas Kretzulescu, printr-o dezbatere despre fragilitate si feminitate. Invitatii speciali ai evenimentului au fost: Elisabeta Lasconi, critic literar, Cristina Bazavan, jurnalist, Mihaela Frank, redactor-sef adjunct revista ELLE, Ana-Maria Onisei, jurnalist si om de comunicare si Virginia Costeschi, bookmag.eu.

Un proiect drag partenerilor il reprezinta cosurile speciale de botez. Cei patru au realizat, in parteneriat cu designerul Rhea Costa, cosuri speciale pentru trusourile de botez. Acum produsele se gaseste atat pe site-ul Fabulous Baskets cat si in magazinul Pink & Blue din Mall Promenada.

Cu ce ocazii pun lucrurile intr-un cos?

Cosurile impletite manual de la Fabulous Baskets sunt sustinatoarele mai multor evenimente unde pot fi “agatate” de doritori. De la Skirtbike, I'Velo, Salonul Bicicletei si Femei pe Matasari, Verde pentru Biciclete.

“Suntem mandri ca am putut sutine proiecte care incurajeaza romanii sa pedaleze, demonstrand astfel ca pedalatul nu trebuie sa fie doar un sport, ci si o modalitate sanatoasa si, de ce nu, chic de deplasare urbana. Am fost mandri sa vedem la evenimente atat de multe biciclete care aveau cosuri Fabulous Baskets. De fiecare data atmosfera este extraordinara si asteptam cu nerabdare sa participam la cat mai multe evenimente similare”.

Din spusele partenerilor, pe langa piata locala, produsele romanesti sunt dorite si in afara granitelor Romaniei. Fabulous Basket sa  inceput sa colaboreze cu firme din Europa pentru cosurile din rachita impletite manual, dar si pentru cosuri cadou cu produse traditionale romanesti.

Vine, vine primavara

Dupa Craciun, fondatorii spun ca proiectele pentru Paste, 1 si 8 martie,  cand lansam colectiile de cosuri cadou, au venit cumva firesc in intampinarea clientilor. Au inceput timid, realizand cosuri cadou pentru 2-3 clienti. Au umplut cosurile din rachita cu produse naturale, facute in casa. Ce-a urmat? Cosurile cadou au fost foarte apreciate, atat de clienti cat si de consumatorii finali. Asa ca Fabulous Basket a decis sa lanseze in fiecare an cosuri cadou atat pentru Sarbatorile Pascale cat si pentru Craciun sau ocazii speciale, cum sunt cele de 1 si 8 martie.

“De cele mai multe ori, inspiratia pentru cosurile cadou Fabulous Baskets ne vine de la oameni. Suntem in permanenta conectati cu clientii nostri”, adauga Alina si Loredana, cei doi oameni de marketing si comunicare. “Este interesant cum preferintele pentru produse tin de cultura, iar ceea ce ii uneste pe oameni este gustul pentru natural si mai ales pentru traditie. Plecand de la produsele cu traditie veche in Romania, incercam sa ne adaptam cerintelor actuale, pastrand in permanenta ideea de traditional romanesc”

Incercam sa inglobam sub brandul Fabulous Baskets produse unice, speciale, in general produse care nu se gasesc in serii mari. Ne plac foarte mult produsele realizate handmade si incercam sa gasim si sa colaboram cu cat mai multi producatori. Toate acestea ne-au facut sa cunostem romani deosebiti care reusesc sa creeze produse unice, fiecare dintre acestea avand in spate povesti extraordinare.

Publicul. De la biciclisti, la cadouri corporate si agentii de publicitate

Fabulous Baskets are un public larg, comunitatile biciclistilor, comunitatile fashion si de asemenea agentiile de publicitate. O mare parte din valoarea afacerii este generata de vanzarile catre companii.

Cei patru parteneri colaboreaza si cu agentii mari de publicitate din tara. Conceptul a fost repede inteles si apreciat de agentiile de comunicare ce folosesc produsele noastre in propriile campanii. La aceste se mai adauga si companiile din mai multe domenii care au ales sa-si arate aprecierea fata de angajati sau parteneri daruidu-le produse autentice romanesti.

Fondatorii isi doresc foarte mult ca produsele Fabulous Baskets sa se regaseasca si in magazinele de design interior. Vor sa creeze o gama de produse pe care sa o poata propune romanilor pentru evenimentele din viata de zi cu zi, astfel incat publicul roman sa poata alege in serviciul produse traditionale romanesti, si nu produse importate din alte tari.

“Ne dorim sa ajungem cu produsele Fabulous Baskets in fiecare casa”, spun fondatorii. “Incercam sa dezvoltam business-ul pastrand conceptul de traditie. Speram sa facem cunoscute produsele romanesti si in afara tarii”.

Cu o viziune de a impleti pe diversitatea de dorinte a clientilor, cei patru oameni din spatele  celor 100 de impletitori vor sa lanseze noi categori de cosuri si, in functie de cerintele celor care le doresc, vor sa vina mereu cu produse noi. Scopul final este acela de a transforma Fabulous Baskets intr-un concept de pastrare a traditiilor romanesti.

Mai mult in Business, Interactive, PR, Antreprenoriat


PUBLICITATE: