10,4 % crestere a bunurilor de larg consum in Romania pentru primul trimestru din 2019
Luni, 10 Iunie 2019


Credit: 
Nielsen Growth Reporter 

Plasata printre pietele cu cresterea cea mai mare din cele 28 de tari europene, Romania a inregistrat cresteri mai mari atat in ce priveste preturile platite (+3,3%) cat si volumele cumparate (+7,1%), astfel incat cheltuielile totale pe bunurile de larg consum au crescut cu 10,4%.

AdPlayers. Iulian Toma

Romania a inregistrat in piata bunurilor de larg consum (Fast Moving Consumer Goods, FMCG, n.r.) cresteri mai mari atat in ce priveste preturile platite (+3,3%) cat si volumele cumparate (+7,1%), astfel incat cheltuielile totale pe bunurile de larg consum au crescut cu 10,4%, plasand tara noastra printre pietele cu cresterea cea mai mare din cele 28 de tari europene, arata cea mai recenta cercetare Nielsen Growth Reporter, care compara dinamica globala a pietei (cresterea in valoare si unitati) in sectorul bunurilor de larg consum in toata Europa.

Potrivit datelor furnizate AdPlayers, la nivelul continentului, sumele cheltuite de Europeni pe bunuri de larg consum (pe baza celui mai larg cos de categorii de produse auditate de Nielsen) au crescut cu +2.4% in Q1 2019, similar cresterii de 2.5% din Q4 2018.  

Iulia Pencea, Nielsen Romania: "Dintre pietele mature, doar Spania reuseste sa treaca de media europena"

Dupa o incetinire brusca a economiei, inregistrata in multe din tarile Europene in a doua jumatate a anului 2018, indicatorii macroeconomici arata o crestere a PIB-ului zonei euro in primul trimestru al anului 2019 cu +1.2%. Volumul vanzarilor, insa, a inregistrat o evolutie negativa (-0.5%) in Q1 2019, urmand tendinta perioadei Q4 2018 (-0.3%).

„In timp ce in primul trimestru s-a inregistrat o revigorare a indicatorilor macro-economici in toata Europa, cresterea consumului FMCG pe pietele monitorizate de Nielsen  ramane modesta, comparativ cu evolutia inregistrata anterior : +2.4% in Q1 2019 versus +4% in Q1 2018” declara Iulia Pencea, Market Leader Nielsen Romania. „Dintre pietele mature, doar Spania reuseste sa treaca de media europena ca ritm de crestere, in timp ce majoritatea tarilor din Europa Centrala si de Est depaseste acest prag.”

Pe majoritatea pietelor Europene se observa un efect semnificativ al inflatiei (crestere de 1.7%) asupra vanzarilor de FMCG iar cresterea preturilor impacteaza cumparaturile. Astfel, consumatorii cumpara de fapt cu 0.5% mai putine unitati de produse dar platesc cu 2.9% mai mult pe unitate de produs, comparativ cu acelasi trimestru anul anterior.

Cresteri si scaderi pe diverse piete

Turcia continua sa inregistreze cea mai mare crestere anuala a incasarilor (+ 20%), dar contributia este datorata exclusiv inflatiei, deoarece volumul este la un nivel negativ (-5%) in Q1 2019 comparativ cu perioada anterioara.

Alte tari care au inregistrat niveluri de crestere semnificative sunt Ungaria, Grecia, Rusia, Polonia si Serbia (+ 6,6%, + 4,9%, + 4,4%, + 4,3% si respectiv 3,8%). Pe de alta parte, Irlanda (-1,2%) a inregistrat cea mai mica crestere din Europa. Romania se plaseaza printre tarile cu cresterea cea mai mare din cele 28 de tari europene, cu o crestere de +10,4%.

Dintre cele cinci mari piete din Europa de Vest, Spania inregistreaza cel mai mare ritm de crestere (+ 3,6%), urmata de Franta si Marea Britanie (2,1% si respectiv 1%), in timp ce Italia si Germania au inregistrat o scadere de -0,3% si respectiv -0,9%.

Cercetarea opereaza cu indici de masurare precum Unit Value Change = schimbarea pretului pe care consumatorul il plateste pe unitate de produs, rezultat al inflatiei preturilor  si/sau a substituirii de catre consumator a unei unitati de o valoare cu o unitate de valoare diferita. Crestere nominala (cresterea incasarilor la casele de marcat) = Unit Value Change + Volume Change

Nielsen Growth Reporter compara dinamica globala a pietei (cresterea in valoare si unitati) in sectorul bunurilor de larg consum in toata Europa. Este bazat pe masurarea vanzarilor pe care Nielsen o desfasoara pe 28 de piete Europene, si acopera vanzarile din canalele precum magazinele alimentare, hypermarket, supermarket, discounter si convenience. Se bazeaza pe cel mai larg cos disponibil de categorii de produse masurate in mod constant de catre Nielsen in fiecare dintre aceste tari si canale.

Nielsen Holdings plc (NYSE:NLSN) este o companie globala de masurare si analiza de date care livreaza cea mai completa imagine asupra consumatorilor si pietelor din intreaga lume. Abordarea noastra imbina datele proprii Nielsen cu alte surse de date pentru a ajuta clientii sa inteleaga ce se intampla acum, ce urmeaza sa se intample si cum pot actiona cel mai bine pe baza acestor informatii. Compania furnizeaza date si analize bazate pe rigoare stiintifica si inovatie de peste 90 de ani, dezvoltand continuu noi modalitati de a raspunde celor mai importante intrebari cu care se confrunta industriile de media, publicitate, retail si FMCG. Nielsen, o companie S&P 500, are operatiuni in peste 100 de tari care acopera mai mult de 90% din populatia intregii lumi.

Mai mult in Cercetare, Research, FMCG


PUBLICITATE: