( AdPlayers.ro ) “Veniturile ARBOmedia pe divizia online sunt aproape de suma incasarilor declarate de Imedia si Vodanet considerate impreuna” este pozitia diviziei online a agentiei Arbomedia condusa de Serban Ciusca (foto).
“In aceste estimari am tinut cont de: declaratiile celorlalti jucatori, incasarile noastre (numai din vanzarea de bannere), estimarile privind incasarile altor publisheri independenti”, sustin reprezentantii Arbomedia.
“Si Imedia si Vodanet sunt publisheri “independenti”, spune Doru Panaitescu (foto), Online Sales Manager Arbomedia. “Datorita faptului ca se bat pe aceleasi nise cu site-uri de continut, e normal sa se angreneze intr-un razboi al declaratiilor” , crede el.
Potrivit companiei, ARBOmedia are 170 de site-uri in portofoliu, in vreme ce Imedia si Vodanet nu depasesc 20 site-uri fiecare. “Deci rankingul pietei este destul de clar din punctul nostru de vedere”, spune Panaitescu. El mai afirma ca “avand in vedere explozia si din acest an a pietei, toti acesti jucatori vor inregistra cresteri de turnover in 2006 comparativ cu 2005”.
“Vodanet si Imedia isi disputa un loc pe podium, dar se hazardeaza in afirmatii referitoare la cote de piata si ranking”, conchide Doru Panaitescu.Razboiul declaratiilor privind pozitiile pe piata online din Romania vin in urma pozitionarii companiei Vodanet Media pe piata online din Romania din ultimele zile. Imedia si Arbomedia au declarat in exclusivitate pentru AdPlayers si AdPlayers.ro care sunt pozitiile lor in actualam disputa.
Pozitionarea Vodanet Media potrivit careia compania este cel mai mare publisher online din Romania este contrazisa de pozitia Imedia afirmata cu putin timp in urma prin care compania afirma ca este cel mai mare publisher online din Romania. In plus, Rachad El Jisr – Managing Partner Imedia si Publisher Business Media Group declara ieri ca “Vodanet este un jucator mic pe piata de publicitate online care incearca sa joace in prima liga” si ca “Veniturile lor ( n.r. Vodanet Media) din publicitatea online se situeaza undeva sub jumatate din cat a facut Imedia” .
“Nu vrem sa intram intr-o disputa de copii gen "cine e mai mare?', conchidea managing partner-ul iMedia ca reactie la autoproclamarea Vodanet Media drept cel mai mare publisher online din Romania. “Imedia considera ca fara un organism neutru de masurare a pietei fiecare e liber sa spuna ce-si doreste”, spunea Val Voicu, directorul de dezvoltare al companiei Imedia.
Macelul "Traficului" de performante in publishing si publicitate onlineDesi Imedia si Arbomedia, doi dintre cei mai importanti playeri ai publicitatii online din Romania si-au exprimat punctul de vedere in “traficul” declaratiilor Vodanet Media aruncat pe piata media din Romania, pana la aceasta ora, NetBridge, cel mai important jucator pe piata publicitatii online din Romania nu a dorit sa comenteze in nici un fel pozitionarea Vodanet Media.
Razboiul pozitionarii agentiilor online in AdPlayers si AdPlayers.ro scoate la lumina maruntaiele unui hatis privind “cel mai mare” publisher si performantele celor mai importante agentii online si sunt gata sa arunce in aer orice plan de acoperire media online serios pe piata romaneasca.
Dupa declaratiile apartinand autointitulatului “celui mai mare publisher online” ( apartinand lui Vlad Stan, Vodanet Media) , vin cele ale Imedia in care Rachad El Jisr afirma ca “Veniturile lor ( n.r. Vodanet Media) din publicitatea online se situeaza undeva sub jumatate din cat a facut Imedia”. Si cum in publicitate “Gramada cere varf” (dupa cum se intitula creative echipa Lowe&Partners la AdPrint 2006) era de asteptat sa apara si cineva “aproape de suma incasarilor declarate de Imedia si Vodanet considerate impreuna” (Arbomedia, divizia online).
Macelul performantelor publicitatii si publishingului online este cu atat mai interesant cu cat “cea mai mare agentie de publicitate online” – compania NetBridge nu a tinut sa comenteze in vreun fel pozitia sa in razboiul acestor declaratii. Va aduce saptamana viitoare mai multa lumina in privinta publicitatii online?
( Iulian Toma info@adplayers.ro )