( AdPlayers.ro ) “Nu a fost vreo mare surpriza pentru noi” spune Bogdan Naumovici, Creative Director Leo Burnet CEE (Europa Centrala si de Est), vorbind despre performanta Leo Burnett & Target la Golden Drum 2005. “Spun de vreo 2 ani incoace ca Cehia si Polonia sunt pe o curba descendenta, iar Romania pe una ascendenta. Cred ca anul trecut a fost punctul de intersectie, iar anul acesta s-a demonstrat clar ca romanii sunt mai amatori de publicitate creativa” apreciaza directorul de creatie.
Leo Burnett Romania a obtinut premiul Golden Rose pentru cea mai buna agentie a anului 2005 in cadrul festivalului de publicitate Golden Drum 2005. Agentia a reusit sa obtina cele mai multe nominalizari si cele mai multe premii din intreaga competitie, ocupand cea mai inalta treapta a podiumului Golden drum 2005 cu un cumul de 27 de puncte.
“Mi-ar placea ca agentiile de la noi sa inteleaga importanta rolului pe care il au si sa invete din ce s-a intamplat in Cehia si Polonia” este de parere Naumovici. “Acolo, atunci cand preturile de productie si de difuzare erau la fel de mici cum sunt la noi acum, agentiile isi exersau creativitatea doar pe muzee, gradini zoologice si campanii sociale”.
Executivul Leo Burnett spune ca lucrurile s-a schimbat astazi “Cand apropierea de Europa a crescut miza si clientii joaca din ce in ce mai “safe”, lipsa de preocupare a agentiilor de a-i obisnui si pe clienti si publicul cu publicitatea creativa le costa puncte pretioase la Portoroz”.
Naumovici are o viziune “sumbra” asupra viitorului publicitatii preocupate de muzee, gradini zoologice si campanii sociale: “Daca noi nu intelegem ce oportunitate extraordinara avem sa putem inca face comunicare creativa pentru clienti adevarati, pentru marci comerciale, vom plati acelasi pret peste 2-3 ani” sustine el, referindu-se la caderea publicitatii din Cehia si Polonia.
Creative Director-ul Leo Burnett pe Europa Centrala si de Est este bucuros de “preocuparea constanta a agentiei Leo Burnett Romania de a dovedi ca publicitatea de premiu vinde mai bine se concretizeaza in din ce in ce mai multe proiecte creative, pentru din ce in ce mai multi clienti, pe din ce in ce mai multe categorii de produse” .
Premiile si nominalizarile Leo Burnett la Golden Drum 2005Leo Burnett & Target a obtinut 11 lucrari nominalizate, dintre care 5 s-au transformat in premii. Dupa cum ne-a obisnuit de cativa ani la festivalurile de publicitate, Prigat “ deja cel mai premiat brand romanesc” , spune agentia, a contribuit si in acest an cu doua premii pentru singurele lucrari finaliste in categoria Bauturi Nealcoolice. Spotul “ Pescarul” a obtinut un Silver Drum, fiind urmat de spotul “Salteaua” care a adus primul Bronze Drum agentiei de publicitate.
“Un alt client care demonstreaza din ce in ce mai des apetenta pentru creatia de calitate este Altex” spun reprezentantii Leo Burnett & Target. Cu Altex agentia a obtinut anul acesta doua premii Bronze Drum, pentru spotul “ Batman”, brand Teletech, si pentru spotul “ Dezordinea”.
In categoria Print, Leo Burnett si Western Union au reusit sa castige in acest an singurul premiu al categoriei Servicii Financiare, cu lucrarea “Harta”.
Leo Burnett & Target a ocupat la Golden Drum in 2003 locul 9, cea mai buna performanta a unei agentii romanesti la acea vreme. A urmat, in 2004, locul 2, la un punct diferenta de marele premiu si locul 1 in topul agentiilor de publicitate la Golden Drum 2005, lucru care I-a adus la editia din acest an trofeul Golden Rose si titlul de “Agentia Anului”.
Prima agentie romaneasca finalista la festivalul de publicitate de la Cannes a devenit, spun reprezentantii agentiei, “Cea mai buna agentie de publicitate din Europa Centrala si de Est” dupa rezultatul de la Golden Drum 2005.
Leo Burnett & Target este detinatoarea titlului “Agentia Anului” din ultimii 3 ani la festivalul Ad’Or.
( Iulian Toma )