Libertatea si ProSport: 45% în Ringier
Marti, 07 Noiembrie 2006

(AdPlayers.ro , Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )

Libertatea si ProSport: 45% în RingierDe ce s-a întors Romascanu la Ringier? Director Executiv al diviziei Ringier, Publicatii Bulevard si Sportive, Lucian Romascanu (foto) spune ca nu-l înlocuieste pe Razvan Corneteanu, predecesorul sau la cârma diviziei, iar raportarea fata de fostul sef este nerecomandabila, la acest nivel.

Nu este de acord cu declinul general al publicatiilor tiparite si argumenteaza cu o contradictie de pe piata americana unde 2 tabloide au crescut, în ciuda mult discutatului declin al presei scrise .

Crede ca România nu si-a atins maturitatea în privinta publicatiilor tiparite si aduce ca exemplu Cehia, unde titlul de bulevard al grupului Ringier (similar cu Libertatea) vinde aproximativ 500.000 exemplare în conditiile în care în România, la o populatie dubla, Libertatea vinde 270.428 exemplare chiar daca vineri, 3 noiembrie, sustine executivul, trustul a scos pe piata 583.045 exemplare tiparite. Lucian Romascanu raspunde la câteva întrebari ale AdPlayers, mai jos:

Oferta "din partea celui mai mare editor de presa scrisa din România"

AdPlayers: De ce v-ati întors la Ringier?

Lucian Romascanu: Am primit din partea celui mai mare editor de presa scrisa din România oferta de a conduce, în calitate de Director Executiv, divizia de ziare bulevard si sport. Este o oferta greu de refuzat în general. Pentru mine, care am experienta în cadrul Ringier, a fost imposibil de refuzat.

Ringier este o companie internationala, care în timp a contribuit, prin abordarea sa, în general, si chiar prin oamenii “exportati” catre alte trusturi, la impunerea unui mod de lucru profesionist si transparent. În plus, nu putem ignora brandurile care mi se “ofera”: Libertatea si ProSport.

Primul este o poveste de succes al carui factor-surpriza pâna acum pare a fi potentialul de crestere continua. Cel de-al doilea este o alta poveste de succes, dar cu mai mult continut “dramatic”. Ce manager cu aspiratii ar putea sa se dea la o parte din fata unei asemenea oportunitati?

"Raportarea la cel care a tinut frâiele înaintea ta, (..) este un lucru nerecomandabil la acest nivel".

AdPlayers: Cum ati apreciat provocarea de a ocupa pozitia pe care a detinut-o Razvan Corneteanu, fostul sef al diviziei Ringier B&S ?

Lucian Romascanu: Provocarea mare este aceea de a coordona doua produse cu o asa anvergura. Cât despre raportarea la cel care a tinut frâiele înaintea ta, am simtit întotdeauna si am învatat si “la scoala” ca este un lucru nerecomandabil la acest nivel.

Prin urmare, chiar daca sunt de parere ca oamenii sunt importanti în sistem, abordez situatia altfel decât ma provocati sa o fac pentru ca asa cred ca este corect: eu nu ocup pozitia lui Razvan Corneteanu, ci rolul de coordonator al acestor 2 produse.

Libertatea si ProSport - "45% din cifra de afaceri a companiei "

AdPlayers: Ce procent în business-ul grupului Ringier în România reprezinta divizia pe care o conduceti?

Lucian Romascanu: Cele 2 produse, cu toate extensiile de brand, înseamna aproximativ 45% din cifra de afaceri a companiei (date extrase din sistemul de raportare intern pe perioada ianuarie-septembrie 2006).

Pe de alta parte, faptul de a fi responsabil pentru un procent asa de mare din cifra de afaceri, este “norocul” tuturor colegilor care conduc în diverse tari Ringier divizia care include ziarul bulevard al companiei. Dar va pot garanta ca niciunul dintre ei nu este singur în acest proces si mai mult, ca exista chiar si anumite “retete” care ne fac misiunea mai usoara.

Declinul de vânzari al publicatiilor tiparite?

AdPlayers: Cum vedeti evolutia titlurilor din divizia B&S Ringier în urmatoarea perioada, în conditiile declinului de vânzari al publicatiilor tiparite?

Lucian Romascanu: Îmi cereti un raspuns la întrebarea care framânta toata industria de media tiparita din întreaga lume, începand cu Statele Unite. Va voi raspunde doar asa: chiar si în America, singurele doua ziare despre care se vorbeste extensiv în ultimele zile, dupa publicarea cifrelor BRAT-ului lor, sunt cele doua publicatii în format tabloid, care în ciuda curentului descendent, au crescut.

În plus, am pretentia ca la finele anului 2006 sa încetam sa mai vorbim de produsul în sine si sa începem sa vorbim mai mult despre brand. Iar noi, la Ringier, asta si construim, branduri puternice. Nu uitati ca suntem în topurile mediior electronice! Si site-urile prosport.ro sau libertatea.ro sunt tot “produse” de-ale noastre. Asa încât ar fi nedrept sa le ignoram atunci când vorbim de rezultatele unei divizii.

„România nu si-a atins înca maturitatea în ceea ce priveste media tiparita”

AdPlayers: Cum apreciati evolutia tirajelor Libertatea si ProSport in viitor?

Lucian Romascanu: Eu sunt adeptul ideii ca România nu si-a atins înca maturitatea în ceea ce priveste media tiparita; din mai multe motive. Unul ar fi acela ca sunt înca putini cei care îsi pot permite “luxul” de a cumpara si rasfoi ziarul de dimineata. Cifrele arata ca exista înca un mare potential de crestere a pietei.

Va voi spune doar ca, în Cehia, la o populatie de ~ 10 milioane de locuitori, Ringier vinde cu ziarul sau bulevard aproximativ 500.000 de exemplare pe zi. Din acest punct de vedere, pe termen mediu si lung, cred ca tirajele din România vor mai creste.

Situatia ProSport nu este înca stabila si, în general, evolutia cotidienelor sportive depinde mult de evolutia performantelor sportive interne. Lucrurile în ultimul timp arata, însa, încurajator, în special datorita performantelor echipelor noastre în cupele europene.

Ca sa conchid, tirajul editiei de vineri (3 Noiembrie 2006) a cotidianului Libertatea a fost de 583.045 exemplare tiparite, cel mai mare de aproape un an. Impresionant, nu?

Publicitatea: „Pe termen scurt, vor exista si influente negative.”

AdPlayers: Dar publicitatea (cum va evolua n.r.)?

Lucian Romascanu: Indiferent daca TV-ul va creste preturile semnificativ si în continuare (idee care se tot vehiculeaza în ultima vreme), presa va înregistra un trend ascendent. Este înca dificil la acest moment (câteva zile de la preluarea de Romascanu a mandatului de publicatii Bulervard si Sportive) sa dau cifre sau procente, cu atât mai mult cu cât aceste evaluari ale politicii de pret nu le voi face singur, ci cu ajutorul întregului board.

Pe termen scurt, vor exista si influente negative. Ma refer aici în special la situatia industriei tutunului, care nu va mai fi prezenta cu reclame nici în presa scrisa. Acest lucru va fi însa compesat cu siguranta de noile bugete care vor aparea în piata o data cu intrarea în UE. Asa s-a întamplat în toate celelalte piete est-europene post-aderare.

AdPlayers: Ce proiecte noi pregatiti?

Lucian Romascanu: Proiectele noi, mai ales în presa, sunt întotdeauna secrete bine pazite. Oricum, este evident ca vom exploata în cel mai eficient mod puterea brand-urilor Libertatea si ProSport iar potentialul internetului nu ne lasa indiferenti.

AdPlayersFile

Ringier România, Divizia de publicatii Bulervard si Sportive

(sursa: editorul)

Trustul de presa elvetian Ringier si-a început activitatea în Romania în 1992. Potrivit oficialilor de comunicare, astazi, Ringier România SRL este cel mai mare grup de presa din tara, având peste 700 de angajati si  publicatii care acopera majoritatea segmentelor de piata.

Anul trecut, Ringier Romania a avut o cifra de afaceri de 172.9 milioane RON (aproape 50 milioane EUR, estimare AdPlayers) si un profit net de 17.9 milioane RON (aproape 5 milioane EUR, estimare AdPlayers).

Libertatea - primul ziar aparut dupa Revolutie, ceea ce, potrivit editorului, explica si numele. În 1994 Ringier Romania preia pachetul majoritar de actiuni, iar la sfârsitul anilor ‘90 cotidianul este repozitionat ca ziar cotidian de tip bulevard.

Conform ultimelor cifre de difuzare si audienta oferite de BRAT, cotidianul Libertatea ramâne, potrivit editorului, liderul absolut al cotidianelor din România, pastrându-si tredul ascendent într-o piata a carei tendinta este de scadere, cu o medie a vânzarilor pe aparitie de 270.428 exemplare (ianuarie-iunie 2006), si o audienta de 1.388.000 cititori pe editie, conform datelor SNA ( studiu realizat în perioada iulie 2005-iulie 2006, care a vizat populatia din orase cu peste 10.000 locuitori cu vârsta cuprinsa între 16 si 64 de ani).

ProSport a fost lansat în anul 1997. La începutul anului 2003, Ringier achizitioneaza acest titlu.

Conform ultimelor cifre de difuzare si audienta, citate de Ringier, din BRAT (ianuarie-iunie 2006), cotidianul ProSport este leader în ceea ce priveste vânzarile, având un tiraj mediu vândut pe aparitie de 76.184 copii si o audienta de 645.000 de cititori pe editie, conform datelor SNA ( iulie 2005-iulie 2006, populatia din orase peste 10.000 locuitori cu vârsta cuprinsa între 16 si 64 de ani).

Lucian Romascanu (39 ani)

Noiembrie 2006 - Director Executiv, Divizia de Publicatii Bulevard si Sportive

Ringier România

2005 – 2006 Proiecte proprii de consultanta manageriala

2004 – 2005 MANAGING DIRECTOR, BEST PRINT SERVICES (Tipografie)

2002 – 2004 MANAGING DIRECTOR, HL DISPLAY ROMANIA (Solutii de merchandising )

1999 – 2002 RINGIER ROMANIA (Presa)

2001 – 2002  ADVERTISING SALES DIRECTOR, MAGAZINES DIVISION

2000 – 2001  ADVERTISING SALES DIRECTOR, NEWSPAPERS DIVISION – Libertatea, CAPITAL

2000   MARKETING DIRECTOR, NEWSPAPERS DIVISION – Libertatea, Gazeta Sporturilor

1999 – 2000 ADVERTISING SALES DIRECTOR, Gazeta Sporturilor

1997 – 1999 MEDIAPRO HOLDING MediaEDUCATION      

1999   MEDIAPRO PICTURES – grupul de entertainment al Mediapro DIRECTOR DE VÂNZARI PE GRUP

1998    IMPRIMERIILE MEDIAPRO – Divizia de Tipar a MediaproDIRECTOR VÂNZARI PE DIVIZIE

1997    MEDIACOM / MEDIATEL 96 – Divizia de telecom a MediaproDIRECTOR VÂNZAR

Educatie

In 1991  –  B.Sc. – ASE – Facultatea de Comert

2002 – Executive MBA – University of Washington, Seattle - ASEBUSS Bucharest


PUBLICITATE: