( AdPlayers.ro , Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )
„Lansarea semnalului romanesc Discovery Channel este o schimbare pe care o asteptam de foarte mult timp”, spune Vlad Tudosie (foto), Managing Director Cable Direct. „Apar noi oportunitati, mai putin conventionale si mult mai creative pentru promovarea clientilor nostri”, a fost de parere executivul Cable Direct, prezent la evenimentul de lansare al semnalui romanesc Discovey Channel.
Cable Direct si Discovery Channel au oferit agentiilor de media un spectacol neconventional de prezentare a noii imagini a postului de televiziune. Potrivit oficialilor canalului de televiziune si ai casei de vanzari media care il reprezinta, lansarea semnalului Discovery Channel dedicat exclusiv publicului din Romania, deschide noi oportunitati de promovare pentru clientii de publicitate locali. Oficialii postului au declarat pentru AdPlayers ca veniturile din publicitate pentru primele 6 luni ale anului 2006 au fost cu 55% mai mari decat cel obtinut pe acelasi interval, in anul 2005.
Conform celor doua companii, incepand cu 1 iulie 2006, Discovery Channel a devenit mai personal, mai provocator si mai accesibil atat publicului romanesc cat si clientilor de publicitate locali.Sub umbrela conceptului „pauza publicitara romaneasca”, cei doi parteneri sustin ca agentiile au facut cunostinta cu noua oferta media, mai generoasa si flexibila, a Discovery Channel.
Personalizare locala a ofertei
Postul, spun cei de la Cable Direct, asigura programe mai aproape de spiritul local, prin calupurile publicitare, personalizate nevoilor pietii din Romania, posibilitati care nu erau prezente pana in acest moment datorita faptului ca Discovery Channel emitea pe regional (est european) fapt care limita posibilitatile de personalizare locala.
Potrivit Discovery Channel, postul permite acum dezvoltarea de programe, campanii cu spoturi, mini-serii locale si promo-uri localizate. In plus televiziunea ofera posibilitati extinse de promovare neconventionala. Sponsorizarile, precizeaza responsabilii de vanzari, asigura asocierea directa a brandurilor clientilor cu continutul programelor postului, iar vignettele (mini – programe), relevante in mod direct pentru consumator, ofera posibilitati suplimentare. Noua „pauza publicitara romaneasca” a postului Discovery Channel este o unealta de marketing ce completeaza publicitatea traditionala, mai sustin autorii evenimentului.
„Suntem bucurosi ca putem oferi clientilor nostri din Romania o gama extinsa de oferte ce include posibilitati de promovare non-standard”, a declarat Dorota Zurkowska-Bytner, Director Regional de Vanzari Discovery Channel pentru Europa Centrala si de Est. „Consideram ca noua noastra oferta satisface nevoile pietii si va determina o crestere a cererii pentru acest tip de pachete, advertiserii locali putand beneficia de acum de toate avantajele incluse. Acest lucru s-a intamplat si in cazul lansarii semnalului local in Ungaria, in cursul anului trecut.”, a subliniat sefa de vanzari regionale.
Semnalul personalizat
Conform postului, semnalul unic al postului pentru Romania are un aspect personalizat on-air pentru publicul romanesc, prin selectarea din cadrul ofertei internationale a celor mai relevante programe pentru publicul autohton si realizarea unor programe adaptate pietii locale. Telespectatorii beneficiaza de un program prezentat integral in limba romana iar grila este definita in acord cu preferintele de vizionare ale publicului autohton.
Discovery Channel versus National Geographic
Un subiect interesant al prezentarii Discovery Channel este comparatia audientelor din Romania ale Discovery Channel versus National Geographic, pe diverse filtre demografice.
Printre acestea sunt citate cele pe tinta principala a postului (main target) Discovery Channel - barbati din categoria AB (cu educatie inalta si venituri mari), zona urbana cu varsta cuprinsa intre 20-50 ani. Pe acest segment, oficialii postului spun ca Discovery a avut pe primele 6 luni ale anului 2006 un rating de 0.4 %. Pe target extins Discovery Channel, 20-54 urban, reprezentantii postului citeaza cota de piata de 2,6% si cea mai mare afinitate pe acest target dintre toate statiile masurate de TNS – AGB International. Va prezentam cateva dintre ele.
Nota: Sursa Audiente - prelucrari Discovery Channel dupa TNS- AGB InternationalDiscovery Channel versus National Geographic
Target: extins, 21-54 ani, urban,
RTG% - indice de audienta, puncte de rating ( rating) ; exprimat in procente
SHR% - cota de piata, market share (share), exprimat in procente
.
.