Cine a inscris campanii la EFFIE?
Luni, 27 Martie 2006

( AdPlayers.ro ) Sigur ca nu putem trece peste importanta numarului de trofee castigate. Nu putem sa nu tinem seama de marele premiu Grand EFFIE, de topuri ale aurului, ale bronzului sau ale numarul total de trofee EFFIE. Insa, pe o piata in care declaratiile parteneriatului agentie – client sunt aproape secrete, AdPlayers va propune ca topuri al festivalului EFFIE Awards 2005 este cel al numarului de inscrieri la EFFIE pe agentii sau clienti.

Numarul trofeelor EFFIE nu evalueaza munca agentiei sau a clientului ci ambele eforturi de a incerca sa vanda consumatorilor produse si servicii de care acestia au nevoie, in conditii financiare dintre cele mai avantajoase. Simtul marketerilor de a dezvolta produse si servicii care anticipeaza cererea pietei, reprezinta si ele, chei la fel de valoroase pentru atingerea obiectivelor de eficienta ale unei campanii.

Mai putin important in economia generala a festivalului, privind cele 69 de inscrieri declarate de catre organizatori , foarte importante sunt, in opinia noastra, numarul de clientii si agentiile care au avut curajul sa afirme eficienta campaniilor.

"Topul" absentilor

Puteti calcula topuri pe agentii, dar si pe investitori in publicitate. Veti descoperi lucruri interesante. Hai sa luam, ca de exemplu, ca Topul Absentilor la EFFIE. Unii dintre cei mai importanti investitori in publicitate nu ofera date privind eficienta campaniilor nici in al treilea an al EFFIE Awards Romania. Am putea numi aici companii importante din telecomunicatii (Orange) sau bauturi alcoolice ( Ursus ), banci ( BCR), vanzari si distributie (Flanco, Cora, Carrefour, Domo), cea mai mare parte a marcilor auto (care intretin o piata de 20 de reviste de specialitate), majoritatea produselor de electrocasnice si intretinere casnica, multe din marcile de larg consum (P&G, Henkel, produsele de ingrijire personala), raman codase la declararea rezultatelor.

Te intrebi firesc: Este demna de a fi considerata castigatoare o campanie care nu a luat nici un trofeu la EFFIE 2006 dar care a avut curajul sa afirme eficienta prin vocea reprezentantilor sai? Noi zicem ca da. Este cu mult mai meritorie o participare nepremiata, dar recunoscuta de principalii implicati ca avand efienta, decat eficienta campaniilor secrete ale unor investitori care nu au avut curajul sa-si motiveze marketingul si agentia si sa spuna ca au avut si campanii eficiente.

Felicitari numeroaselor agentii nou intrate in acest an. Chiar daca unele dintre ele nu au plecat cu un trofeu acasa, intr-o piata in care marketing managerii trimit acasa client service-ul agentiei de fiecare data cand aceasta intreaba despre rezultatele campaniei, cele 28 de agentii care au inscris campanii au dovedit ca lucrurile se vor schimba in curand pentru toata lumea. Agentiile au dreptul sa stie ce a mers dar mai ales ce nu a mers intr-o campanie, indiferent ca vorbim de produse alimentare, produse de larg consum, telecomunicatii, bauturi alcoolice sau bauturile nealcoolice.

Topul AdPlayers EFFIE Awards Romania 2006 *

Pe o piata romaneasca aflata la inceput de drum spre afirmarea eficientei si in care comunicarea rezultatelor campaniilor este vitala, AdPlayers initiaza propriul top al castigatorilor EFFIE Awards Romania 2006. Topul nostru isi propune sa incurajeze transparenta informatiilor privind performantele campaniilor ca prim punct de pornire in profesionalizarea relatiei intre agentii si investitori in publicitate.

Topul AdPlayers EFFIE Awards Romania 2006 * este cel al numarului de campanii inscrise la EFFIE Awards de catre agentii, dovedind ca cele doua parti au avut curajul sa isi asume public eficienta campaniilor, motorul principal al parteneriatului agentie – client. Demersul nostru nu are rolul de a cantari numarul trofeelor ci are misiunea de a incuraja afirmarea publica a increderii parteneriatului agentie – client si a rezultatelor considerate foarte bune de catre cele doua parti, ca principalii evaluatori ai prestatiei campaniilor respective.

*Topul AdPlayers EFFIE Awards Romania 2006: 

(inscrieri la EFFIE pe agentii / trofeele acordate campaniilor)

McCann Erickson: 10 campanii / 5 EFFIE (3 Aur, 2 Argint)

Leo Burnett & Targett: 7 campanii / 7 EFFIE ( Grand EFFIE, 4 Aur, 2 Bronz )

Grey Worldwide Romania:  5 campanii / -

Graffiti BBDO: 4 campanii / 3 EFFIE (1 Argint, 2 Bronz)

Odyssey Communication: 4 campanii / 3 EFFIE (3 Bronz)

Lowe & Partners: 4 campanii / 1 EFFIE (Argint)

Saatchi&Saatchi: 4 campanii / -

NextCap: 3 campanii / 3 EFFIE ( 1 Argint, 2 Bronz)

Headvertising: 3 campanii / 1 EFFIE (Bronz)

Gavrila si Asociatii: 3 campanii / -

Punct Advertising: 2 campanii / 1 EFFIE (Argint)

Ogilvy&Mather: 2 campanii  / 1 EFFIE (Bronz)

Scala JWT: 2 campanii / 1 EFFIE (Bronz)

GMP: 2 campanii /1 EFFIE (Bronz)

Mercury Promotions: 2 campanii / -

Bridge Communications: 1 campanie / 1 EFFIE (Aur)

Spotlight: 1 campanie / 1 EFFIE (Bronz)

ADDV Euro RSCG: 1 campanie / -

Adviser | ChilliMedia: 1 campanie / -

Brands&Bears: 1 campanie / -

GAV/ Scholz&Friends 1 campanie / -

Icon Advertising: 1 campanie / -

Ogilvy One: 1 campanie/ -

Propaganda: 1 campanie / -

Starlink: 1 campanie / -

The AdStore: 1 campanie / -

TBWA\Merlin: 1 campanie / -

Campaniile inscrise EFFIE Awards Romania 2006

(inscrieri la EFFIE pe categorii si trofeele acordate campaniilor)

1.PRODUSE ALIMENTARE – 6 inscrieri / 4 EFFIE

Bridge Communication / campania Krax - "Krax wordless" (Aur)

McCann Erickson / campania Rom - "Strong sensations since 1964"  (Aur)

McCann Erickson / campania  Kandia - "Velvet" (Argint)

Graffiti BBDO / campania  Bucegi - "Talking cans" (Bronz )

Saatchi &Saatchi / Campania Chio chips Bucataria lumii “The exchange”

McCann Erickson / campania Bunatati de la Bunica “The Spoons” 

2. PRODUSE NEALIMENTARE – 2 inscrieri / 1 EFFIE

Leo Burnett & Target / campania Wash & Go - "Sunlight" (Bronz)

TBWA\ Merlin / campania Petrom Top Nordic diesel “Traffic”

3. BAUTURI ALCOOLICE – 7 inscrieri / 4 EFFIE

Leo Burnett & Target / campania  Bergenbier - "Friends know why" ( Aur )

McCann Erickson / campania  Bergenbier - "Now or never" (Argint)

Next Cap / campania Unirea - "Strenght lies in number - 4 & 5" (Argint)

Next Cap / campania Murfatlar - "Murfatlar.The wine" (Bronz)

Graffiti BBDO / campania Holsten “German tradition”

Grey Worldwide Romania / campania Golden Brau “ Bigger Projection”

Lowe & Partners  / campania Timisoreana Lux “Old Buildings”

4. BAUTURI NEALCOOLICE – 8 inscrieri / 3 EFFIE

Leo Burnett & Target / campania Prigat - "Natural energy "  (Aur )

Next Cap / campania Fulga - "Fulga" (Bronz )

Leo Burnett & Target / campania Prigat - "Pulp" (Bronz)

Saatchi & Saatchi  / Campania Elita “The invisibles”

Scala JWT / campania Santak Kids "You gain Strenght"

GMP Advertising / campania Bucovina "Bucovina for bucovina"

McCann Erickson / campania Sprite "quench your thirst for adrenaline"

McCann Erickson / campania La Dorna "the journey"

5. PRODUSE PENTRU FOLOSINTA INDELUNGATA – 5 inscrieri / 2 EFFIE

Graffiti BBDO / campania Logan Diesel - "Changing lives" (Argint)

Odyssey / campania Bebeko by Beko - "Start thinking about babies" (Bronz)

Starlink Media / Campania Romstal “Breaking News”

Icon Advertising / Campania Volkswagen Polo “You’ll want to show it”

Mercury Promotions / Campania Peugeot 407 paladine “Playtime it’s over”

6. VANZARI SI DISTRIBUTIE – 2 inscrieri / 2 EFFIE

Leo Burnett & Target / campania Altex - "Accessibility"  (Aur )

Graffiti BBDO / campania Ultra Pro Computers - "Ultra solutions" (Bronz)

7. SERVICII FINANCIARE – 4 inscrieri / 2 EFFIE

Odyssey / campania ABN AMRO - "The easy way to get more" (Bronz ):

Scala JWT / campania Banc Post Mortgage Loan - "Choose the best move" (Bronz )

ADDV Euro Rscg / Campania BRD Groupe Societe Generale “Quatro”

Grey Worldwide / Campania Raiffeisen Bank Credit Card “Instant Emotions”

8. MEDIA SI DIVERTISMENT -  2 inscrieri / nu a acordat EFFIE

Gavrila si Asociatii / campania Telesport “Fotball philosophy”

Lowe & Partners / Best Ads “Sufferings”

9. CAMPANII NON PROFIT – 2 inscrieri / 1 EFFE

GMP / campania Adriean Videanu - "He who does!" (Bronz)

Mercury Promotions / Campania Phare “Succes Romania”

10. TELECOMUNICATII – 5 inscrieri / 2 EFFIE

McCann Erickson / campania Connex - "Connex for the future"  (Aur ):

McCann Erickson / campania Connex Vodafone - "Together" (Argint):

Gavrila&Asociatii / Campania Zapp “Groups”

Gavrila&Asociatii / Campania Zapp “1 cent no creative ideea”

Grey Worldwide / campania Click Net express”5th element”

11. PROMOTII - PRODUSE LA LARG CONSUM – 10 inscrieri / 4 EFFIE

Leo Burnett & Target / campania Bergenbier - "Barbecue grills " (Aur )

Punct Advertising / campania Rama - "Musical journey around the world" (Argint)

Lowe & Partners / campania Timisoreana - "The toys" (Argint)

Ogilvy & Mather / campania Delma - "Delma the star of margarins makes you a star" (Bronz)

Punct / campania Dero surf "Dero Offers you Holiday.."

Propaganda / Campania adidas “Urban race”

McCann Erickson / campania Maggi “Follow the Heart and win”

Brands&Bears / Campania Knorr “Knorr sounds like winning”

Leo Burnett&Target / Campania Always “Good colleague”

Ogilvy&Mather Advertising / Campania Dove “Dove Deo Lucky Ribbon”

12. PROMOTII / PRODUSE NON LARG CONSUM – 9 inscrieri / 2 EFFIE

Headvertising / campania Mercedes-Benz - "Sprinter Honolulu" (Bronz)

Odyssey / campania Rompetrol - "Prizes per kilometer" (Bronz )

McCann Erickson / campania Connex Vodafone Christmass Promotions

Adviser | ChilliMedia / Campania mol Multibonus “Points for Dinamism”

Headvertising / campania Mercedes-Benz - "”Incredible Down Payment”

gav / Scholz & Friends Bucuresti / campania Mercedes-Benz Vito “Vito cu vedere la vacanta”

Grey Worldwide Romania / campania Ford Fiesta “too attractive

Saatchi &Saatchi / campania Sensiblu “Re-shape”

Saatchi &Saatchi / campania Sensiblu 7% more “Loyalty Program”

13. INTRODUCERE NOI PRODUSE / SERVICII – 2 inscrieri / nu a acordat EFFIE

Grey Worldwide Romania / campania Corrido “Macho Men”

Headvertising / campania Re:Publik “Ands so is the Magazine”

14. ALTELE- 5 inscrieri / 1 EFFIE

Spotlight / campania Algocalmin - "Algocalmin for romanian aches" (Bronz)

Ogilvy One Advertising / Ozone laboratories / Corporate”

The AdStore  / campania Vitamax “Jogging Partner”

Odyssey / campania  Love plus “all you feel is pleasure”

Lowe &Partners / campania Universitatea Europeana Dragan “get smart”

(Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )

PUBLICITATE: