"Am avut de-a face cu doua festivaluri diferite"
Joi, 13 Octombrie 2005

Am avut de-a face cu doua festivaluri diferiteAdPlayers:  Cum comentati participarea la editia din acest an a agentiei de publiciate pe care o reprezentati?

Emilian Arsenoaiei: Am fost pe locul 3 ca numar de inscrieri, am iesit pe locul trei ca numar de premii si nominalizari.  Adica, a fost bine si nici nu puteam spera la mai mult de atat. Dupa doua luni de munca ar fi fost total nerezonabil. Dar, speram la mai multe premii pentru agentiile romanesti. Ca nu a fost asa, e deja alta poveste... 

Important e ca am reusit sa pornim la drum cu dreptul si sa ne pozitionam din start acolo unde vrem si unde trebuie sa fim: intre primele 3 agentii din Romania. Iar participarea noastra din acest an la Golden Drum, de altfel prima participare a gmp, ne indreptateste sa credem ca acolo ne este locul. Ne ramane s-o dovedim la urmatoarele festivaluri, fie ele locale sau internationale, si n-am nici cea mai mica indoaiala ca va fi asa. Avem hotararea sa facem asta, avem resursele sa facem asta, avem clienti cu potential creativ urias, fie ei clienti foarte mari sau clienti ceva mai mici.

E important ca reusim sa crestem unii clienti intr-un mindset care spune apetit pentru creatie, e la fel de important ca reusim sa ne convingem clientii mari ca fara creatie de calitate isi arunca banii pe fereastra.  Iar prezenta noastra pe piata in urmatoarele trei-patru luni va fi setul de argumente pentru cei care vor sa stie mai mult. Oricum, incepe sa se auda tot mai mult de noi si asta e bine. Iar pentru la anul ne dorim foarte mult sa ajungem in situatia in care sa ridicam pretentii pentru un ceas de aur la Golden Drum.

AdPlayers: Cum apreciati numarul lucrarilor, participarea si nivelul "recoltei" de publicitate romanesti la Golden Drum (cantitativ si calitativ)

Emilian Arsenoaiei: Mda, au fost multe lucrari inscrise, putine lucrari premiate sau nominalizate. Dar as indrazni sa pun asta si pe seama duritatii cu care s-a jurizat in acest an. Daca e sa facem o comparatie intre ce a luat la Ad’Or si ce a luat la Golden Drum, vedem ca e o distanta destul de mare...

Cred ca atat Leo, dar mai ales McCann meritau mai multe premii, mai mult glamour. E posibil sa fiu usor subiectiv, dar cred ca Romania, cel putin anul acesta, trebuia sa fie mai sus. Au fost multe lucrari bune, care abia daca au prins short-list-ul si care in festivalurile viitoare cu siguranta vor primi mai mult.

Imi pare rau si pentru BBDO, “Istoria pe scurt” merita sa fie macar printre nominalizati... Marea multumire e ca titlul de agentia anului ajunge in sfarsit in Romania si imi place sa cred ca vom fi capabili, ca si piata, sa pastram titlul aici, pentru o vreme.

AdPlayers: Despre evolutia, desfasurarea, aprecierea lucrarilor si numarul premiilor acordate la editia din acest an,  fata de anii precedenti?

Emilian Arsenoaiei: Premii putine, date cu zgarcenie. Pentru cine a fost in sala la judging-ul pentru tv, se intelege de ce. Cu toate astea, pare ca juriul de anul acesta a fost mult mai dur decat in anii precedenti. Multe categorii fara premiu, putine silver-uri, putine bronz-uri. Senzatia pe care am trait-o e ca am avut de-a face cu doua festivaluri diferite, cu criterii si rigori diferite. Un festival pentru media si campanii, un festival pentru tv, print, posters si radio. In afara de campania celor de la Zoom, juriile n-am mai avut nici un punct de intersectie.

Si e destul de bizar ca cea mai apreciata campanie nu a mai luat nimic... Iar in termeni de organizare, decernarea Golden Watch-urilor cu doua zile mai devreme nu a facut decat sa scindeze inca o data festivalul in doua si sa ne lipseasca de adrenalina unei gale finale pe bune. Oricum, pare ca slovenii inteleg entertainment-ul total diferit fata de oricare alta natie, iar asta s-a simtit in fiecare an in “programele artistice” care au imbracat decernarea premiilor.

Altfel, fara repros. Poate singurul repros l-as aduce romanilor participanti, pentru ca au reusit sa aduca divizia A si in advertising, aceeasi pasiune pentru carotaj, aceeasi vanatoare de capre, ne mai lipsesc un Becali si un Dragomir, ca Mitici avem destui.  

Nota: Emilian Arsenoaiei este Creative Director la GMP, pozitie din care a participat pentru prima oara la festivalul de publicitate de la Golden Drum 2005. Creativul a mai facut parte in trecut din echipele de creatie care au obtinut la  Golden Drum Festival 2004 un Silver Drumstick cu Sprite “Fiare pentru fiara din tine” si un Silver Drumstick cu MTV “Made in Romania” 


PUBLICITATE: